Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II

Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II

Ferrari Museum

Italia Part II

Χωρίς υπερβολή το Μουσείο της Φεράρι ήταν μια από τις πιο δυνατές εμπειρίες της ζωής μου, ένα όνειρο που υπήρχε από την παιδική μου ηλικία και πραγματοποιήθηκε. Η Scuderia Ferrari ανέκαθεν μου δημιουργούσε μια περίεργη ανεξήγητη έλξη την οποία δεν μπορoύσα να κατανοήσω. Έφταιγε το κόκκινο χρώμα; Το ισχυρό status της; Η αρτιότητα των μοντέλων της; Οι νίκες του Σουμάχερ; Ή μήπως όλα αυτά μαζί; Οι αυτομάτως αντιπαθείς επειδή κέρδιζαν τις Φεράρι, Φερνάντο Αλόνσο και Σεμπάστιαν Φέτελ, έγιναν εν μία νυκτί οι αγαπημένοι μου οδηγοί όταν αποφάσισαν να μετακομίσουν στο σωστό στρατόπεδο! Αυτό λοιπόν είναι το Ferrari effect.

Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II

H θέση που όλοι θα θέλαμε να κάτσουμε: αυτή του οδηγού μιας Ferrari!

Άλλωστε δεν είναι τυχαίο πως υπάρχουν fan clubs της ομάδας σε κάθε χώρα με πιστούς οπαδούς ( προσέξτε οπαδούς όχι απλά ακόλουθους) που έχουν σαν σκοπό ζωής να κάνουν έστω μια φορά το ιερό «προσκύνημα» στο Μαρανέλο και στο Grand Prix της Μόντσα. Η Φεράρι είναι η μόνη ομάδα της F1, που οι οπαδοί της την στηρίζουν με όρους ποδοσφαιρικής ομάδας, έχουν συνθήματα, ανάβουν καπνογόνα και ντύνονται στα χρώματα της. Το brand name της αυτοκινητοβιομηχανίας πιθανότατα είναι ανώτερο από αυτό της F1 συνολικά και πραγματικά δεν μπορώ να σκεφτώ πως θα νοούταν πρωτάθλημα από το οποίο θα απουσίαζε η Scuderia.

Επωφελούμενος λοιπόν της παρουσίας μου στον ιταλικό Βορρά δεν υπήρχε περίπτωση να μην περάσω από την έδρα της Φεράρι. Έτσι, μαζί με τον Ιταλό φίλο που με φιλοξενούσε, εξορμήσαμε με προορισμό τα headquarters της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Περίπου δύο ώρες νότια του Μιλάνου βρίσκεται το Μαρανέλο. Το Μαρανέλο αποτελεί ένα μέρος, το οποίο είναι συνυφασμένο με την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας κι ακόμη περισσότερο με το αγωνιστικό τμήμα της Scuderia καθώς εκεί, στη θρυλική πίστα Φιοράνο διεξάγονται οι δοκιμές των νέων μοντέλων της ομάδας. Το Μαρανέλο ζει από δύο μόνο πόρους: την κεραμοποία ( έχει μάλιστα και μουσείο αφιερωμένο στη συγκεκριμένη τεχνη) και την Φεράρι. Το «χωριό της Φεράρι» απέχει μόλις δυόμιση ώρες από την Μόντσα εκεί που διεξάγεται το ιταλικό Grand Prix της F1, γι’αυτό υπάρχει και το κλισέ ότι η Scuderia στη Μόντσα παίζει εντός έδρας.

Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II

Το αλογάκι της Ferrari στέκει περήφανο στην είσοδο του Μαρανέλο!

Τα πάντα στο μέρος φωνάζουν «Φεράρι». Το σήμα, το θρυλικό αλογάκι της, υπάρχει παντού από τις στάσεις των λεωφορείων μέχρι τις κούπες του καφέ που θα πιείτε τον εσπρέσο σας. Εμείς τον ήπιαμε (τον καφέ) σε ένα μικρό καφέ – μπαρ ακριβώς απέναντι στο μουσείο με το πιο ταιριαστό όνομα που θα μπορούσαν να σκεφτεί ο ιδιοκτήτης: Pit Stop. Το μπαρ δεν θα μπορούσε παρά να διακοσμείται από φωτογραφίες των Προστ, Λάουντα και Σουμάχερ! Στο χωριό εκτός του μουσείου βρίσκονται φυσικά τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας και το εργοστάσιο της για το οποίο υπάρχει η δυνατότητα tour με λεωφορείο αλλά μόνο στους εξωτερικούς του χώρους ενώ απαγορεύονται αυστηρά οι φωτογραφίες και η βιντεοσκόπηση καθώς η εταιρεία επιθυμεί να κρατήσει τα μυστικά της κρυφά!

Κατά διαβολική σύμπτωση η Ferrari παρουσίαζε την ίδια μέρα, που πήγαμε, το μονοθέσιο της νέας σεζόν της F1 και στο official store της ομάδας μας είπαν ότι για 1-2 ώρες δεν προλάβαμε να δούμε τον Σεμπάστιαν Φέτελ από κοντά! Τον Γερμανό πρωταθλητή δεν τον είδαμε αλλά κάποιος από τους V.I.P. που δεν θεώρησε τόσο σημαντική την παρουσίαση άφησε στο πάρκινγκ του μουσείου το μαγικό χαρτάκι – σουβενίρ της εκδήλωσης:

Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II

Αφού πληρώσαμε το αντίτιμο της εισόδου ( 17€ fair enough), περάσαμε στα ενδότερα του Μουσείου. Το πρώτο έκθεμα που είδαμε ήταν ρέπλικα σε φυσικές διαστάσεις του γραφείου του «αθάνατου» ιδρυτή της ιταλικής εταιρείας, Έντσο Φεράρι.

Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II

Το γραφείο που ξεκίνησαν να παίρνουν σάρκα και οστά τα κόκκινα θαύματα!

 

Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II

Το πρωταθληματικό κράνος ενός θρύλου!

 

Η πρώτη αίθουσα είναι αφιερωμένη στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας και σε αυτοκίνητα-σταθμούς στην ιστορία της Φεράρι όπως η 250 GT Coupe, η 250 GT Berlinetta, η DINO 246 GT, φυσικά η θρυλική F40 δηλαδή το τελευταίο μοντέλο που εγκρίθηκε από τον Έντσο.

Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II

Το all-time classic Coupet της Ferrari!

Ακολουθεί ένα μικρό δωμάτιο αφιερωμένο στον σπουδαιότερο ferrarista όλων των εποχών και επίτιμο δημότη του Μαρανέλο, Μίχαελ Σουμάχερ. Με αφορμή τα 50α  του γενέθλια η Scuderia μαζί με το ίδρυμα Keep Fighting , το οποίο έχει συσταθεί για να συνεχίσει το φιλανθρωπικό του έργο, αποτίουν φόρο τιμής παρουσιάζοντας μια μίνι έκθεση με τίτλο “The Michael 50 exhibition”. Δεν σας κρύβω ότι συγκινήθηκα με τις παλιές φωτογραφίες ενός ήρωα των παιδικών μου χρόνων που όσο τυχερός στάθηκε στην αγωνιστική του καριέρα τόσο ατυχία είχε εκείνη την καταραμένη 29η Δεκεμβρίου του 2013 στις Γαλλικές Άλπεις με το γνωστό ατύχημα στο σκι, που τον άφησε παράλυτο και χωρίς τη δυνατότητα επικοινωνίας τα τελευταία 5 χρόνια.

Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II

Μακάρι να ξαναδούμε τον “Σούμι” χαμογελαστό ξανά!

 

Μετά το δωμάτιο του «Σούμι», φτάσαμε στην αίθουσα που αναμέναμε από την αρχή της επίσκεψης μας, αυτής της F1, η οποία δεν θα μπορούσε να είναι πιο εντυπωσιακή με όλα τα κόκκινα μονοθέσια που οδήγησε ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής σε παράταξη!

Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II

Η F2004 δεν είχε αντίπαλο!

 

Πρόκειται φυσικά για το πιο εντυπωσιακό δωμάτιο του Μουσείου. Η αίθουσα φιλοξενεί επίσης κι ένα πολύ μεγάλο αριθμό τροπαίων που έχει κατακτήσει το αγωνιστικό τμήμα καθώς και τα κράνη όλων των παγκόσμιων πρωταθλητών που εκπροσώπησαν την Φεράρι.

Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II

Ένα μόνο caption των τροπαίων που έχει κατακτήσει η Scuderia!

Τελευταίος πρωταθλητής με τα κόκκινα και μέχρι πέρυσι οδηγός της ομάδας ήταν η προσωπική μου αδυναμία, Κίμι Ραικόνεν.

Στο επόμενο δωμάτιο βρίσκονταν ακινητοποιημένα εντυπωσιακά supercars που έχει κατασκευάσει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια όπως η F12, η 812 SUPERFAST, η 430 Scuderia και το «τέρας» που ακούει στο όνομα FXX-K Evo με …μόλις 1036 ίππους στη μηχανή της. Κατά ένα περίεργο τρόπο τα supercars σου έδιναν την αίσθηση πως «ασφυκτιούσαν» στο Μουσείο και «ανυπομονούσαν» να τρέξουν στην πίστα!

Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II

H Ferrari FXX-K Evo.

Η τελευταία αίθουσα είναι και πάλι αφιερωμένη στην F1. Εκεί θα μπορέσετε να γίνετε οδηγός της Scuderia για 10 λεπτά στους προσομοιωτές μονοθεσίου F1 αλλά η τιμή είναι μάλλον τσουχτερή (25€) οπότε εμείς το προσπεράσαμε. Το πιο εντυπωσιακό μέρος του δωματίου όμως, είναι το γεγονός πως εκτίθεται ολόκληρο (!) το περσινό pit perch της Φεράρι δηλαδή το μέρος από όπου οι υπεύθυνοι στρατηγικής της ομάδας επεξεργάζονται τα δεδομένα και δίνουν εντολές.

Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II

Εδώ διαμορφωνόταν η αγωνιστική στρατηγική της Ferrari πέρυσι.

Για το τέλος επισκεφθήκαμε το official Ferrari store, όπου οι τιμές όπως μπορεί να καταλάβει κανείς είναι εξαιρετικά υψηλές ακόμα και για απλά αντικείμενα όπως στυλό ή κούπες καφέ καθώς πληρώνεις το brand name σε χρυσάφι. Ωστόσο, αποφάσισα να κάνω την αμαρτία μου με ένα polo T-shirt, το οποίο για όσους αναρωτιούνται ξεπέρασε κατά πολύ το 50ρικο.

Δίπλα από το μουσείο λειτουργεί επιχείρηση ενοικίασης supercars Ferrari και Lamborghini. Αν το βαλάντιο σας το επιτρέπει ( μιλάμε για εξαιρετικά υπερτιμημένες υπηρεσίες του τύπου 150€ για 10 λεπτά οδήγησης) μπορείτε να πάρετε για μέχρι 1:30 ώρα την κούρσα των ονείρων σας και να περιηγηθείτε στους δρόμους του Μαρανέλο ή ακόμα και να τρέξετε στην πίστα του αν έχετε να διαθέσετε πάνω από ένα χιλιάρικο. Στο χωριό υπάρχουν ακόμα πολλά μαγαζιά μοντελισμού όπου μπορείτε να αγοράσετε από ένα μικρό αναμνηστικό αυτοκινητάκι μέχρι ρέπλικα του μονοθεσίου του Νίκι Λάουντα!

Τώρα για όσους από εσάς που διαβάσατε το άρθρο και νιώθετε ότι σας παραέκανα spoil, να σας ενημερώσω ότι τα εκθέματα στο μουσείο ανανεώνονται συχνά συνεπώς είναι απίθανο να μην δείτε κάτι διαφορετικό από αυτά που σας ανέφερα. Το Μαρανέλο είναι πραγματικά εμπειρία ζωής και αν σας παρουσιαστεί η ευκαιρία είτε είστε ferrarista είτε όχι αξίζει να το επισκεφτείτε. Και να θυμάστε:

Rabona on Tour: Ferrari Museum, Italia Part II