Γκραν Πρι Άμπου Ντάμπι: Αυλαία με νίκη Φερστάπεν, συγκίνηση στο αντίο Φέτελ

Γκραν Πρι Άμπου Ντάμπι: Αυλαία με νίκη Φερστάπεν, συγκίνηση στο αντίο Φέτελ

Στις 15 νίκες σταμάτησε το κοντέρ φέτος για τον Μαξ Φερστάπεν, με τον Σαρλ Λεκλέρ να επικρατεί του Σέρχιο Πέρες στη μάχη της 2ης θέσης και τον Σεμπάστιαν Φέτελ να βάζει πολλά σκουπιδάκια στα μάτια μας στο τελευταίο του Γκραν Πρι. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά και ας δούμε πώς εκτυλίχθηκαν οι 58 γύροι στο Γκραν Πρι της Yas Marina Circuit.

Δοκιμάζει donuts με γεύση καμμένο λάστιχο ο Νίκος Αρβανίτης

Γκραν Πρι Άμπου Ντάμπι: Αυλαία με νίκη Φερστάπεν, συγκίνηση στο αντίο Φέτελ
Η “τάξη” του 2022, λίγο πριν την τελευταία παράσταση της σεζόν!

Limit Up

  • Μένοντας μόλις για ένα Γκραν Πρι μακριά από τις νίκες και έχοντας θάψει τα… τσεκούρια του πολέμου μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε με τον Σέρχιο Πέρες στη Βραζιλία, ο Μαξ Φερστάπεν επέστρεψε στις νίκες στο Άμπου Ντάμπι, θέτοντας τον πήχη των περισσότερων νικών σε μία σεζόν στις 15. Όπως και σε συντριπτικό κομμάτι της σεζόν, έτσι και στο φινάλε ο δις, πλέον, παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν καταιγιστικός, χωρίς να αφήσει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης, μιας και το Σάββατο κατέκτησε και την Pole Position. Σε κάθε περίπτωση, το πρωτάθλημα του 2022 ήρθε να εδραιώσει την νέα εποχή και αυτή ανήκει στον Ολλανδό.
  • Στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος τερμάτισε τελικά ο Σαρλ Λεκλέρ, αντέχοντας στην πίεση του Σέρχιο Πέρες στους τελευταίους γύρους, με τους τρεις πιλότους να βλέπουν την καρώ σημαία στο Άμπου Ντάμπι με τις ίδιες ακριβώς θέσεις που κατέκτησαν στο πρωτάθλημα. Ο Άυρτον Σένα έλεγε πως “ο δεύτερος είναι ο πρώτος που χάνει”, όμως ο Μονεγάσκος κατάφερε να πάρει μία μικρή νίκη απέναντι στον ανταγωνισμό και να αναπτερώσει το πληγωμένο του γόητρο, σε μία χρονιά που άφησε σίγουρα γλυκόπικρη γεύση στον ίδιο και τους απανταχού tifosi της Φεράρι. Ευχή όλων μας, το 2023 να ανέβει επίπεδο η ομάδα του Μαρανέλο και να παλέψει στα ίσια με τη Ρεντ Μπουλ καθ’ όλη τη σεζόν και όχι κατά διαστήματα, όπως φέτος.
  • Τον άτυπο τίτλο του best of the rest πιλότου κατέκτησε ο Λάντο Νόρις, με τον 23χρονο πιλότο της ΜακΛάρεν να είναι ο πρώτος στη βαθμολογία, μετά τους πιλότους των Ρεντ Μπουλ, Φεράρι και Μερσέντες. Στο φινάλε ο Βρετανός είχε έναν ακόμα τερματισμό στην 6η θέση, ίσως το καλύτερο αποτέλεσμα που θα μπορούσε να φέρει. Παρόλα αυτά, η απόδοσή του μέσα στη σεζόν δεν έφτανε να διατηρήσει τους πορτοκαλί στην 4η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, μιας και η συνέπεια των δύο πιλότων της Αλπίν, σε συνδυασμό με την οδηγική μετριότητα του Ντάνιελ Ρικιάρντο το 2022 (ο οποίος τερμάτισε 9ος στον τελευταίο του αγώνα με την ομάδα του Γουόκινγκ), έφεραν τη ΜακΛάρεν ένα βήμα πίσω σε σχέση με πέρσι και όπως ισχύει για τη Φεράρι, η ανάκαμψη του ιστορικού της μεγάλου αντιπάλου το 2023 είναι μονόδρομος.

No Power

  • Μετά από 15 σερί σεζόν όπου πετύχαινε τουλάχιστον μία νίκη στο πρωτάθλημα, το 2022 θα μείνει στην ιστορία ως η σεζόν όπου ο Λιούις Χάμιλτον δεν κατάφερε να πάρει ούτε μία για πρώτη φορά στην καριέρα του. Η δυναμική της Μερσέντες σίγουρα δεν ήταν η ίδια σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, όμως ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής είχε τις στιγμές του μέσα στη σεζόν και με λίγο καλύτερη διαχείριση τόσο από τον ίδιο, όσο και από την ομάδα του, θα μπορούσε να τα έχει καταφέρει. Στο Άμπου Ντάμπι δεν μπήκε ποτέ στην εξίσωση της νίκης, παρόλα αυτά το κιβώτιο ταχυτήτων τον πρόδωσε μόλις τρεις γύρους πριν το τέλος, αναγκάζοντας τον σε εγκατάλειψη.
  • Στον τελευταίο του αγώνα με τα χρώματα της Αλπίν, ο Φερνάντο Αλόνσο στάθηκε για ακόμα μία φορά άτυχος, μετρώντας την 6η φετινή του εγκατάλειψη εξαιτίας προβλήματος αξιοπιστίας. Αυτή τη φορά, μία διαρροή τον ανάγκασε να βγει νωρίς από τον αγώνα, χάνοντας εν τέλει την εσωτερική μονομαχία από τον μέχρι πρότινος team-mate του, Εστεμπάν Οκόν.
  • Δύο ακόμα οδηγοί μπήκαν χθες για τελευταία φορά σε μονοθέσιο Φόρμουλα 1 (μέχρι την επόμενη), ο λόγος φυσικά για τον Μικ Σουμάχερ και τον γίγαντα Νίκολας Λατίφι (θα μας λείψεις…). Σε μία πίστα όπου και πέρσι έσπειραν το χάος και, έστω και άθελά τους, έκριναν το φινάλε της σεζόν, αποφάσισαν να κάνουν το ίδιο και φέτος στον 39ο γύρο, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία, μιας και η σύγκρουση των δύο προκάλεσε μία άρτια συγχρονισμένη πιρουέτα.

Game Changer

Έστω και για μία φορά, η Φεράρι κέρδισε τη μάχη της στρατηγικής απέναντι στη Ρεντ Μπουλ, μιας και ο Σαρλ Λεκλέρ δεν… τσίμπησε όταν ο Σέρχιο Πέρες μπήκε στα πιτς για 2η φορά στον 34ο γύρο, μένοντας στο ένα πιτ στοπ. Επιπλέον, στο τελευταίο σκέλος του αγώνα ο Μονεγάσκος άντεξε στην πίεση του Μεξικανού, παρότι είχε περισσότερο φθαρμένα ελαστικά. Οι λεπτομέρειες έκριναν τη διαφορά στη μάχη της 2ης θέσης, η οποία κράτησε ως τον τελευταίο γύρο (σε αντίθεση με πέρσι, θα λέγαμε).

Race Control

Η φάση που θα εξετάσουμε σήμερα αφορά την έξοδο από τα πιτς του Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος παραλίγο να συγκρουστεί με τον επερχόμενο Λάντο Νόρις. Η ευθύνη βαραίνει τον ίδιο και την ομάδα του, καθώς έπρεπε να περιμένουν. Ορθώς λοιπόν αποφασίστηκε η ποινή 5 δευτερολέπτων στον Βρετανό της Μερσέντες για μη ασφαλή έξοδο, την οποία και εξέτισε στο επόμενο πιτ στοπ.

Γκραν Πρι Άμπου Ντάμπι: Αυλαία με νίκη Φερστάπεν, συγκίνηση στο αντίο Φέτελ

You Are the Man

Η αλήθεια είναι πως είχαμε αποφασίσει να χαρίσουμε αυτό το σκέλος της στήλης στον Σεμπάστιαν Φέτελ, ανεξάρτητα από τα πεπραγμένα του στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του. Παρόλα αυτά, ο 35χρονος Γερμανός φρόντισε στην τελευταία του παράσταση να μας χαρίσει λίγες όμορφες στιγμές ακόμα. Στα δοκιμαστικά ήταν ταχύτατος για τα δεδομένα της φετινής Άστον Μάρτιν, μπαίνοντας στην τελική δεκάδα.

Γκραν Πρι Άμπου Ντάμπι: Αυλαία με νίκη Φερστάπεν, συγκίνηση στο αντίο Φέτελ
Σε ευχαριστούμε για όλα Seb!

Παρά το γεγονός πως κατά τη διάρκεια του αγώνα η ομάδα του… ξέχασε να τον βάλει στα πιτς όταν τα λάστιχά του είχαν παραδώσει πνεύμα και τον είχε περάσει το μισό γκριντ, ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής ανέκαμψε και από την τελευταία θέση όπου και βρέθηκε μετά το πιτ στοπ του, κατάφερε να βρεθεί στους βαθμούς και να τερματίσει 10ος, έχοντας μια ωραία μάχη με τον επίσης απερχόμενο Ντάνιελ Ρικιάρντο στους τελευταίους γύρους. Σε κάθε περίπτωση, στο τριήμερο του Άμπου Ντάμπι ο Φέτελ είχε την τιμητική του, χαρίζοντας μας φυσικά τα απαραίτητα donuts στο τέλος του αγώνα.

Best Fans

Τελευταίο Γκραν Πρι της χρονιάς, το αφεντικό τρελάθηκε και χαρίζει δύο tweets στην τιμή του ενός, μιας και τα δύο αναφέρονται στον αγαπημένο της στήλης Νίκολας Λατίφι.

Παρόλα αυτά, όλοι οφείλουμε να παραδεχτούμε πως ο Καναδός GOAT θα μας λείψει. Σε ευχαριστούμε για τις αναμνήσεις και την ικανότητα σου να σπέρνεις το χάος από το τίποτα.

Next (Bus) Stop

Η Φόρμουλα 1 πάει διακοπές (όχι, μην κλάψεις…) και θα επιστρέψει ανανεωμένη (ελπίζουμε) για τη νέα σεζόν, με την αυλαία της σεζόν να ανοίγει παραδοσιακά πια, στο Μπαχρέιν το τριήμερο 3-5 Μαρτίου 2023.

Όσο για εμάς; Η στήλη θα συνεχίσει κοντά σας και τη νέα χρονιά, με τα καθιερωμένα πια reviews των αγώνων, αφιερώματα και μπόλικο υλικό υψηλών ταχυτήτων!

Μέχρι τότε, ευχές για καλές γιορτές και καλή χρονιά! Α, και καλή παρακολούθηση Μουντιάλ, σε όσους επιλέξουν να το κάνουν.

Τα λέμε το 2023 για περισσότερα It’s lights out and away we go!

Γκραν Πρι Άμπου Ντάμπι: Αυλαία με νίκη Φερστάπεν, συγκίνηση στο αντίο Φέτελ
Γκραν Πρι Άμπου Ντάμπι: Αυλαία με νίκη Φερστάπεν, συγκίνηση στο αντίο Φέτελ