Γκραν Πρι Μεξικό: Έγραψε ιστορία ο Φερστάπεν

Γκραν Πρι Μεξικό: Έγραψε ιστορία ο Φερστάπεν

Το απόλυτο ρεκόρ περισσότερων νικών σε μία σεζόν κατέχει από χθες ο Μαξ Φερστάπεν. Πάμε όμως να δούμε πώς συνέβη αυτό και τι διαδραματίστηκε στους 71 γύρους του Γκραν Πρι της πόλης του Μεξικό.

Φοράει το σομπρέρο του και δονείται υπό τους ρυθμούς της mariachi ο Νίκος Αρβανίτης

Γκραν Πρι Μεξικό: Έγραψε ιστορία ο Φερστάπεν

Limit Up

  • Στον εντός έδρας αγώνα του Σέρχιο Πέρεζ, ο πατέρας του Αντόνιο μας έδωσε αφορμές να χαρούμε με τη χαρά του και με το πόσο εκστασιασμένος ήταν με την απόδοση του γιού του. Μπορεί ο πιλότος της Ρεντ Μπουλ να αρκέστηκε στην 3η θέση στο Γκραν Πρι της πατρίδας του, όμως αυτό έφτανε για να σκορπίσει ντελίριο ενθουσιασμού στους συμπατριώτες του που κατέκλυσαν το Autódromo Hermanos Rodríguez. Τόσο ενδιαφέρον ήταν το Μεξικάνικο Γκραν Πρι.
  • Στο Μεξικό ο παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν αποφασισμένος να ξαναγράψει τα βιβλία της ιστορίας. Με τη 14η φετινή του νίκη, ο Μαξ Φερστάπεν πλέον κατέχει το ρεκόρ περισσότερων νικών σε μία σεζόν, αφήνοντας πίσω του Μίκαελ Σουμάχερ (2004) και Σεμπάστιαν Φέτελ (2013) με 13. Ακόμη, με τους 416 βαθμούς που έχει συγκεντρώσει ως τώρα, προσπέρασε την επίδοση του Λιούις Χάμιλτον (2019) για τους περισσότερους βαθμούς σε μία σεζόν (413 ήταν η συγκομιδή του Βρετανού). Με δύο αγώνες να απομένουν σε Βραζιλία και Άμπου Ντάμπι, ο Ολλανδός έχει την ευκαιρία να τα διευρύνει αμφότερα.
  • Επιτέλους βαθμός για τον Βάλτερι Μπότας, με τον Φινλανδό να τερματίζει ξανά στην πρώτη δεκάδα για πρώτη φορά μετά τον Καναδά. Μετά από 4,5 μήνες και 10 αγώνες γεμάτους ατυχίες αλλά και προσωπικά λάθη (όπως στο Ώστιν την προηγούμενη εβδομάδα), ο πιλότος της Άλφα Ρομέο βρήκε ξανά τον τρόπο να είναι ανταγωνιστικός και να βρεθεί στη 10η θέση, δίνοντας έναν πόντο που ίσως να αποδειχθεί καθοριστικός στη μάχη για την 6η θέση που δίνει η ομάδα του με την Άστον Μάρτιν.
Γκραν Πρι Μεξικό: Έγραψε ιστορία ο Φερστάπεν

No Power

  • Το Μεξικάνικο Γκραν Πρι διεξάγεται σε μία πίστα η οποία βρίσκεται στα 2.200 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Ως εκ τούτου, αν και εξαιρετικά γρήγορο σιρκουί, τα μονοθέσια χρειάζονται διαφορετικές αεροδυναμικές ρυθμίσεις (από αυτές που θα είχαν π.χ. στη Μόντσα), βάζοντας περισσότερο “φτερό”, ενώ και οι κινητήρες δεν δουλεύουν στο μέγιστο, λόγω του πιο αραιού αέρα σε τόσο μεγάλο υψόμετρο. Όλες αυτές οι ιδιαιτερότητες, έδωσαν την ευκαιρία να ανακατευτεί η τράπουλα, έστω και για ένα τριήμερο.

    Δεν φτάνει όμως μόνο η πίστα και το υψόμετρο, πρέπει να κάνεις και κάτι από μόνος σου. Κάπως έτσι, η Μερσέντες αποφάσισε να διαλέξει μία πιο μετριοπαθή στρατηγική σε σχέση με την Ρεντ Μπουλ, η οποία αποδείχτηκε λάθος. Η μετάβαση στη σκληρή γόμα μετά τα πιτ στοπς για τα δύο “ασημί βέλη” στέρησε από τον Λιούις Χάμιλτον την ευκαιρία να διεκδικήσει την πρώτη του φετινή νίκη, αλλά και από τον Τζορτζ Ράσελ (που εκκινούσε 2ος) να ανέβει στο βάθρο. Τελικά, η χρήση μαλακής και μέσης αντίστοιχα (όπως έκαναν οι “ταύροι”), ήταν η σωστή επιλογή και χάρη στην οδήγηση Φερστάπεν και Πέρεζ, ήταν εφικτό να δουλέψει.
  • Στα… αζήτητα βρισκόταν η Φεράρι στο Μεξικό, η οποία έμοιαζε σα να ταξίδεψε στη χώρα των Μάγια και της τεκίλας για τουρισμό. Ο ρυθμός της Σκουντερία… απλώς δεν υπήρχε, με τους πιλότους της να αρκούνται σε ένα αδιάφορο 5-6, με τον Κάρλος Σάινθ να κερδίζει την εσωτερική μονομαχία από τον Σαρλ Λεκλέρ.
  • Η ατυχία χτύπησε για ακόμα μία φορά φέτος την πόρτα του Φερνάντο Αλόνσο. Ενώ ο Ισπανός βρισκόταν αθόρυβα στην 7η θέση, έτοιμος να φέρει σημαντικούς πόντους στο σακούλι, ο κινητήρας του αποφάσισε να τον προδώσει λίγους γύρους πριν το τέλος. Η 5η φετινή εγκατάλιεψη του πολύπειρου πιλότου της Αλπίν αφήνει ορθάνοιχτη τη μάχη με τη ΜακΛάρεν για την 4η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Αλλά τουλάχιστον επεστράφησαν οι βαθμοί που είχε χάσει λόγω ποινής στο Ώστιν. Κάτι είναι και αυτό.

Game Changer

Όπως προαναφέρθηκε, ο αγώνας στο Μεξικό κρίθηκε στη στρατηγική, με το πέρασμα των γύρων να θυμίζει… παρτίδα σκάκι. Η πιο επιθετική στρατηγική της Ρεντ Μπουλ να ξεκινήσει με την μαλακή γόμα και να περάσει στη μέση αποδείχθηκε σωστή εν τέλει. Παρόλα αυτά, η κίνηση… ματ ήταν η επιμονή της Μερσέντες να βάλει τη σκληρή γόμα σε αμφότερους πιλότους (όταν και οι δύο επέμεναν πως η μέση είναι μία χαρά και δεν έπαψαν να διαμαρτύρονται ως το τέλος πως έπρεπε να περάσουν σε μαλακή). Κάπως έτσι, πρώτα ο Λιούις Χάμιλτον στον 29ο γύρο και ύστερα ο Τζορτζ Ράσελ στον 34ο πέρασαν στη σκληρή και κάπως έτσι εξανεμίστηκε κάθε ευκαιρία για το κάτι παραπάνω, μιας και ο Μαξ Φερστάπεν χάθηκε στον ορίζοντα.

Race Control

Σε μία από τις ελάχιστες στιγμές του Μεξικάνικου Γκραν Πρι, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο… βούτηξε για το σταυρό στην εσωτερική του Γιούκι Τσουνόντα στον 50ό γύρο, πετώντας τον εκτός. Ο Ιάπωνας κατάφερε να φέρει το μονοθέσιο πίσω στα πιτς ώστε να εγκαταλείψει, μιας και η ζημιά που αποκόμισε από τη σύγκρουση ήταν τέτοια που δεν του επέτρεψε να συνεχίσει. Η ποινή 10 δευτερολέπτων που δέχθηκε ο Αυστραλός στο συνολικό του χρόνο ήταν δικαιολογημένη.

You Are the Man

Μπορεί στη στροφή 6 να… σήκωσε στον αέρα τον Τσουνόντα θυμίζοντας… τάκλιν του Αρέβαλο Ρίος, όμως ο Ντάνιελ Ρικιάρντο θύμισε ταύρο που μύρισε αίμα και έκτοτε ήταν on a mission. Ξέροντας πως κουβαλά ποινή και έχοντας χρησιμοποιήσει την αντίστροφη στρατηγική από τη νικήτρια Ρεντ Μπουλ (ξεκίνησε με μέση, πέρασε σε μαλακή), πέρασε όποιον βρήκε στο διάβα του (χωρίς άλλες συγκρούσεις ευτυχώς) και είδε την καρώ σημαία 7ος. Έστω και λίγο πριν… κουνήσει μαντήλι από τη ΜακΛάρεν και ίσως και από τη Φόρμουλα 1, ο Αυστραλός φρόντισε στο τελευταίο σκέλος του χθεσινού αγώνα, να μας δείξει ξανά ψήγματα του παλιού, καλού του εαυτού.

Γκραν Πρι Μεξικό: Έγραψε ιστορία ο Φερστάπεν

Best Fans

Το παρακάτω tweet ήταν ένα από αυτά που ξεχωρίσαμε την προηγούμενη εβδομάδα, παρόλα αυτά η ετοιμότητα των αγωνοδικών να εξαντλούν την αυστηρότητα τους πάνω στον τίμιο Πιέρ Γκασλί (5 δευτερόλεπτα ποινής γιατί “έβγαλε τον Στρολ εκτός πίστας”…) μας δίνει την δυνατότητα να το χρησιμοποιήσουμε σήμερα.

Next (Bus) Stop

Η Φόρμουλα 1 ταξιδεύει στη Βραζιλία για το προτελευταίο Γκραν Πρι της σεζόν (11-13 Νοεμβρίου), ενώ ο Σαββατιάτικος αγώνας σπριντ θα κάνει την επανεμφάνισή του μετά την Αυστρία. Μπορεί να σταματήσει κανεις τον Μαξ Φερστάπεν από το να συνεχίσει να γράφει ιστορία; Η απάντηση σε δύο εβδομάδες.

Γκραν Πρι Μεξικό: Έγραψε ιστορία ο Φερστάπεν
Γκραν Πρι Μεξικό: Έγραψε ιστορία ο Φερστάπεν