Γκραν Πρι Μονακό: Φερστάπεν παντός καιρού

Γκραν Πρι Μονακό: Φερστάπεν παντός καιρού

Την 4η νίκη της σεζόν πανηγύρισε ο Μαξ Φερστάπεν στους δρόμους του Μόντε Κάρλο, την ώρα που ο μεγάλος του αντίπαλος για το πρωτάθλημα Σέρχιο Πέρες έχανε έδαφος στη μάχη του τίτλου.

Βάζει λάθος λάστιχα στον Αλόνσο ο Νίκος Αρβανίτης

Γκραν Πρι Μονακό: Φερστάπεν παντός καιρού

Limit Up

  • Τη θέση του ως μεγάλο φαβορί για τον τίτλο και αυτής της σεζόν επιβεβαίωσε και στο Μονακό ο Μαξ Φερστάπεν. Με… πριγκιπική οδήγηση στους στενούς δρόμους του Μόντε Κάρλο, ο Ολλανδός πέτυχε τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στο Μονακό, αυξάνοντας τη διαφορά από τους διώκτες του. Παρά το γεγονός πως η βροχή έκανε την εμφάνισή της στην πίστα στον 54ο γύρο, ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής απέφυγε τα λάθη και τις μπαριέρες που δεν συγχωρούν, φτάνοντας έτσι στην 39η νίκη της καριέρας του, όντας πλέον ο πιλότος με τις περισσότερες νίκες για λογαριασμό της Ρεντ Μπουλ, καθώς άφησε πίσω του τον Σεμπάστιαν Φέτελ.
  • Το τρίτο βάθρο της καριέρας του πανηγύρισε στο Μονακό ο Εστεμπάν Οκόν, με τον Γάλλο να κατακτά την 3η θέση και να γίνεται ο πρώτος μετά τον Ολιβιέ Πανίς το… μακρινό 1996 που καταφέρνει κάτι τέτοιο. Η οδήγηση του πιλότου της Αλπίν ήταν υποδειγματική όλο το τριήμερο, επιτυγχάνοντας τον 4ο χρόνο στα δοκιμαστικά του Σαββάτου, όμως προβιβάστηκε στην 3η, επωφελούμενος από ποινή 3 θέσεων του Σαρλ Λεκλέρ (εμπόδισε τον Λάντο Νόρις σε γρήγορο γύρο). Στον αγώνα της Κυριακής διαχειρίστηκε άψογα τις επιθέσεις τόσο του Σάινθ, όσο και του Χάμιλτον αλλά και τη βροχή και δίκαια συγκαταλέγεται στους θετικούς πρωταγωνιστές του τριημέρου.
  • Θετική μπορεί να χαρακτηριστεί η επίσκεψη στο Πριγκιπάτο για τη ΜακΛάρεν, η οποία ευτύχησε να δει και τα δύο μονοθέσια στους βαθμούς για πρώτη φορά μετά την Αυστραλία. Θέλοντας να γιορτάσει το triple crown (Νίκες σε Μονακό, 500 μίλια της Ινδιανάπολης και 24 ώρες του Μαν), η βρετανική ομάδα έτρεξε με διαφορετικό livery (ίσως ομορφότερο από το φετινό, θα λέγαμε). Ξεκινώντας από τις θέσεις 10 και 11, Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι δεν απείλησαν και δεν απειλήθηκαν. Όταν όμως η βροχή έκανε την εμφάνισή της, αμφότεροι επιτέθηκαν και προσπέρασαν τον Γιούκι Τσουνόντα, ο οποίος αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του, με αποτέλεσμα να προσθέσουν βαθμούς στην έτσι κι αλλιώς πενιχρή φετινή συγκομιδή.
Γκραν Πρι Μονακό: Φερστάπεν παντός καιρού

No Power

  • Η θέση του Φερνάντο Αλόνσο δεν βρίσκεται εδώ, καθώς με τη 2η θέση είχε το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα, ενώ το Σάββατο βρέθηκε μία ανάσα από την pole position, η οποία θα του έδινε πολύ περισσότερες πιθανότητες για τη νίκη. Παρόλα αυτά, ο λόγος για τον οποίο ο Ισπανός βρίσκεται εδώ, αφορά την (ακατανόητη εκ του αποτελέσματος) επιλογή να κάνει δύο πιτ στοπ μέσα σε δύο γύρους, όταν η βροχή έκανε την εμφάνισή της. Μέχρι εκείνο το σημείο, ο πιλότος της Άστον Μάρτιν ζύγιζε τις επιλογές του, μιας και συνέχιζε με το ίδιο σετ σκληρής γόμας με το οποίο ξεκίνησε. Στον 55ο γύρο, και με τη βροχή να έχει ήδη χτυπήσει την πίστα από τα βορειοδυτικά, αποφάσισε να μπει για στεγνά ελαστικά. Ακόμα και ένας πιλότος με την εμπειρία του Αλόνσο όμως, μπορεί να εκτιμήσει λάθος τις καιρικές συνθήκες. Σε κάθε περίπτωση, η διαφορά από τον team mate του παραμένει χαώδης, μιας και τόσο το μονοθέσιο του Λανς Στρολ, όσο και οι μπαριέρες της πίστας του Μονακό, θα χρειαστούν φανοποιείο.
  • Αναμφίβολα, ο αρνητικός πρωταγωνιστής του τριημέρου του Μονακό, είναι ο Σέρχιο Πέρες. Αν και σιρκουί πόλης (στο οποίο μάλιστα πέρσι πανηγύρισε τη νίκη), ο Μεξικανός έβαλε δύσκολα στον εαυτό του ενόψει της μάχης του τίτλου. Το Σάββατο ένα λάθος στα δοκιμαστικά τον έστειλε στον τοίχο, αναγκάζοντάς τον να ξεκινήσει από την τελευταία θέση. Αναπόφευκτα λοιπόν, ο δεύτερος πιλότος της Ρεντ Μπουλ έπρεπε να επιτεθεί, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία, φεύγοντας με το απόλυτο 0 από το Πριγκιπάτο.
  • Η κατάρα του εντός έδρας αγώνα συνεχίστηκε για τον Σαρλ Λεκλέρ, με τον Μονεγάσκο να τερματίζει μόλις στην 6η θέση, χωρίς να είναι ευθέως ανταγωνιστικός ή να μπορεί να διεκδικήσει το οτιδήποτε από τις Μερσέντες. Παρόμοια μοίρα είχε και ο Κάρλος Σάινθ, ο οποίος αν και ξεκίνησε ψηλότερα, είχε χειρότερη στρατηγική (τι πιο σύνηθες για τη Φεράρι, θα πει κανείς) και δεν κατάφερε να απειλήσει καμία από τις δυο Αλπίν, του Οκόν αρχικά και του Γκασλί στη συνέχεια του αγώνα. Μάλλον καλύτερα που ακυρώθηκε το Γκραν Πρι της Ίμολα, θα έλεγε κάποιος άλλος.

Game Changer

Μέχρι να έρθει η βροχή στο Μονακό, η διαφορά μεταξύ Φερστάπεν και Αλόνσο ήταν κάτω από 10 δευτερόλεπτα. Κάθε λάθος, ειδικά σε μεικτές συνθήκες, μπορεί να αποβεί καθοριστικό.

Κάπως έτσι, το pit stop του Ισπανού στον 55ο γύρο για στεγνά ελαστικά και ο δύσκολος (λόγω της βροχής που δυνάμωσε) γύρος που ακολούθησε μέχρι να ξαναμπεί για ενδιάμεσα, έγειραν την πλάστιγγα ολοκληρωτικά υπέρ του Ολλανδού.

You Are the Man

Η αλήθεια είναι πως νίκη Φερστάπεν με διαφορά, είναι κάτι που το περιμένεις (δυστυχώς για τον ανταγωνισμό και το ενδιαφέρον των αγώνων). Βάθρο του Αλόνσο, με βάση τα φετινά δεδομένα, επίσης. Βάθρο του Εστεμπάν Οκόν όμως, όχι και τόσο. Ειδικά αν σκεφτείς πως το αμέσως προηγούμενο ήταν πριν σχεδόν δύο χρόνια.

Η μία όψη του νομίσματος λέει πως κατάφερε να ανέβει στο βάθρο λόγω της ιδιομορφίας του Μονακό σαν πίστα, που δυσκολεύει τα προσπεράσματα και δεν επιτρέπει στους πιλότους να ρισκάρουν το ίδιο σε σχέση με άλλες, φαρδύτερες πίστες. Η άλλη όψη όμως λέει πως ο Γάλλος άντεξε στην πίεση τόσο των Μερσέντες όσο και των Φεράρι (όχι πως πιέστηκε ιδιαίτερα) και δίκαια ανέβηκε στο βάθρο.

Γκραν Πρι Μονακό: Φερστάπεν παντός καιρού

Best Fans

Το Γκραν Πρι του Μονακό τα είχε όλα. Βροχή, δράμα, σασπένς, επαφές πιλότων με τον τοίχο αλλά και μεταξύ τους, συντρίμμια εδώ και εκεί, αλλά και πάλι κάτι του έλειπε, και αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από την ικανότητα του μεγάλου Νίκολας Λατίφι να σπέρνει το χάος από το πουθενά.

Next (Bus) Stop

Το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 συνεχίζει χωρίς στάση, με το Γκραν Πρι Ισπανίας να ακολουθεί στη Βαρκελώνη το ερχόμενο τριήμερο (2-4 Ιουνίου). Θα ανακάμψει ο Σέρχιο Πέρες; Θα μπορέσει να κυνηγήσει τη νίκη ο Φερνάντο Αλόνσο μπροστά στο παθιασμένο κοινό του; Ή μήπως θα κάνει πλάκα για άλλον έναν αγώνα ο Μαξ Φερστάπεν; Η απάντηση σε μία εβδομάδα.

Γκραν Πρι Μονακό: Φερστάπεν παντός καιρού
Γκραν Πρι Μονακό: Φερστάπεν παντός καιρού