Hotlap British GP: The Smoothest Operation

Hotlap British GP: The Smoothest Operation

Στο κλαμπ των νικητών ενός αγώνα Formula 1 μπήκε ο Carlos Sainz, με τον Ισπανό πιλότο της Ferrari να κατακτά την παρθενική του νίκη στο Silverstone! Βαθιά ανάσα και πάμε να πάρουμε με τη σειρά όσα συνέβησαν στο επεισοδιακό και ανατρεπτικό Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας.

Τρέχει να δει αν είναι καλά ο Zhou o Νίκος Αρβανίτης

Limit Up

  • Η ασφάλεια των πιλότων ήταν και παραμένει πρωταρχικό ζήτημα στη σύγχρονη Formula 1. Τα σοβαρά ατυχήματα του παρελθόντος γέννησαν ιδέες που είχαν στόχο την ελαχιστοποίηση του ρίσκου για τη σωματική ακεραιότητα του κάθε οδηγού. Καμία όμως από αυτές δεν είχε την επίδραση που έχει στο άθλημα η εισαγωγή του Halo (όχι του βιντεοπαιχνιδιού). Μπήκε στη ζωή μας το 2018, με πολλή αρνητική κριτική να το συνοδεύει, όμως έχει αποδείξει πολλάκις πως ήρθε για να σώσει ζωές και για άλλη μία φορά πέτυχε το σκοπό του. Μάλιστα, στο Silverstone το κατάφερε δύο φορές, μία στο φρικτό ατύχημα του Guanyu Zhou στην εκκίνηση, και άλλη μία στην απίθανη σύγκρουση μεταξύ Dennis Hauger & Roy Nissany στον αγώνα της Formula 2. Ευτυχώς, όλοι τους είναι καλά.
Hotlap British GP: The Smoothest Operation
  • Σε… περισσότερο αγωνιστικά θέματα, επιτέλους ήρθε η ώρα του Carlos Sainz! Μπορεί να πέρασε από σαράντα κύματα για άλλη μία φορά, όμως ο Ισπανός κατάφερε να πανηγυρίσει την πρώτη του pole position, μετουσιώνοντάς τη σε νίκη, στον 150ό αγώνα της καριέρας του (μόνο ο Sergio Pérez χρειάστηκε περισσότερους, 190). O… Smooth Operator της Formula 1 ήταν ο ταχύτερος στη βροχή το Σάββατο, είδε τον Max Verstappen να τον περνά στην εκκίνηση (η οποία όμως επαναλήφθηκε), είχε έξοδο και του παραχώρησε την πρωτοπορία στον 10ο γύρο, “υπάκουσε” σε team orders και έδωσε τη θέση του στον Charles Leclerc, παρόλα αυτά εκμεταλλεύτηκε τις συγκυρίες όπως αυτές διαμορφώθηκαν (περισσότερα παρακάτω) και είδε την πολυπόθητη καρώ σημαία.

  • Έτσι όπως εξελίχθηκε το Grand Prix, πολλοί ήταν αυτοί που άξιζαν τη νίκη. Αν τελικά υπάρχει κάποιος που… αδικείται από το αποτέλεσμά που έφερε, αυτός είναι ο Lewis Hamilton. Ο Βρετανός έδειξε αναγεννημένος στον εντός έδρας αγώνα και η Mercedes φάνηκε για πρώτη φορά φέτος ικανή να διεκδικήσει στα ίσια τη νίκη, καθώς οδήγησε με απίστευτη όρεξη και θέληση, θυμίζοντας τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή που όλοι γνωρίζουμε. Την ώρα που ο George Russell εγκατέλειπε για πρώτη φορά φέτος (και ναι, αυτό είναι είδηση) στη σύγκρουση με τον Zhou, ο Hamilton εξάντλησε τις πιθανότητές του για να πετύχει κάτι καλό, με την 3η θέση στο τέλος της ημέρας να μη μοιάζει αρκετή.

  • Ανήμερα των 35ων γενεθλίων του, ο Sebastian Vettel μας χάρισε μία εμφάνιση από τα παλιά. Μπορεί το Σάββατο να έμεινε μόλις 18ος, όμως στον αγώνα κατάφερε με μαεστρία και πολλές προσπεράσεις να μπει στους βαθμούς. Αν είχε επιλέξει να… βουτήξει στα πιτς τη σωστή στιγμή, πιθανότατα να κατάφερνε να τερματίσει ψηλότερα από την 9η θέση.

  • Πρόκειται για δύο πιλότους τους οποίους η στήλη έχει λοιδορήσει για την απόδοσή τους κατά καιρούς, όμως στο Silverstone τόσο ο Nicholas Latifi όσο και ο Mick Schumacher μας έδωσαν αφορμές να τους χειροκροτήσουμε.

    Από τη μία ο Καναδός εκμεταλλεύτηκε την βροχερή πίστα το Σάββατο και μπήκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο Top-10 των δοκιμαστικών, χωρίς να έχει τις αναβαθμίσεις του Alex Albon παρακαλώ. Στον αγώνα βρισκόταν στις παρυφές της δεκάδας για μεγάλο διάστημα και η ευκαιρία να ξαναπάρει βαθμούς σχεδόν ένα χρόνο μετά το Βέλγιο έμοιαζε κοντά. Παρόλα αυτά, η 12η θέση αποτελεί ικανοποιητική επίδοση και σίγουρα την καλύτερη φετινή εμφάνιση του 27χρονου πιλότου της Williams.

    Από την άλλη ο Γερμανός (19ος το Σάββατο) εκμεταλλεύτηκε τις εγκαταλείψεις και ατυχίες άλλων πιλότων και κατάφερε να πάρει τους πρώτους του βαθμούς στη Formula 1, τερματίζοντας στην 8η θέση. Στον δε τελευταίο γύρο, μας χάρισε μια υπέροχη μονομαχία με τον Max Verstappen, ο οποίος έπαιξε σκληρή, στα όρια του επιτρεπτού άμυνα, κρατώντας τελικά τον πιλότο της Haas πίσω του.

  • Η επίσκεψη του Safety Car στην πίστα, είναι πάντα μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να ανακατευτεί η τράπουλα και να έχουμε ανατροπές στον αγώνα. Έτσι, το φινάλε του αγώνα μας χάρισε ένα ανελέητο sprint για τη νίκη, με τον Charles Leclerc να προσπαθεί να κρατήσει πίσω του το τρενάκι Sainz – Perez – Hamilton – Alonso – Norris, το οποίο ήταν έτοιμο να εκμεταλλευτεί την κατάσταση. Ο Ισπανός της Ferrari μπορεί να προσπέρασε γρήγορα τον team-mate του, όμως ο Μονεγάσκος προσπάθησε να πουλήσει ακριβά το τομάρι του, παίζοντας “σκυλίσια” άμυνα και δίνοντας ομηρικές μάχες με τους υπόλοιπους. Σε κάθε περίπτωση, το Βρετανικό Grand Prix παίρνει εύκολα υποψηφιότητα για ένα από τα καλύτερα της χρονιάς.

No Power

  • Οτιδήποτε συμβεί σε έναν αγώνα πρέπει να το κρατάμε, γιατί ίσως χρησιμεύσει κάπου στη συνέχεια. Οι… κοκκορομαχίες μεταξύ Verstappen, Leclerc & Pérez στις πρώτες στροφές του αγώνα είχαν ως αποτέλεσμα να γεμίσει η πίστα με συντρίμμια από τις αεροτομές τους. Ο άτυχος της υπόθεσης ήταν αυτή τη φορά ο παγκόσμιος πρωταθλητής, μιας και στο 18ο γύρο ο αγώνας του άλλαξε για πάντα. Ένα θραύσμα προκάλεσε κλατάρισμα στον Ολλανδό και ζημιά στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, καθώς παρότι μπήκε γρήγορα στα πιτς για φρέσκα ελαστικά, το πρόβλημα ήταν τέτοιο που του επέτρεπε να συνεχίσει, όχι όμως και να πιέσει ξανά για τη νίκη, τερματίζοντας τελικά στην 7η θέση.

  • Σε έναν αγώνα όπου οι συνθήκες αλλάζουν δραματικά από τη μία στιγμή στην άλλη, πάντα θα υπάρχουν ευνοημένοι και αδικημένοι από τις επιλογές στρατηγικών. Κάπου εκεί, πάντα θα υπάρχει χώρος για τη Ferrari να τα κάνει όλα λάθος. Για μία ακόμα φορά, η Scuderia κατέστρεψε τον αγώνα του Charles Leclerc, καθώς με το που βγήκε το Safety Car στην πίστα, αντί να τον φωνάξουν στα pits για φρέσκο σετ ελαστικών (όπως έκαναν με τον Sainz που ακολουθούσε), τον άφησαν έξω με φθαρμένη σκληρή γόμα, έρμαιο στις ορέξεις των υπολοίπων που είχαν βάλει καινούργια μαλακή για το τελευταίο σκέλος του αγώνα. Πιθανότατα, οι ιθύνοντες της στρατηγικής στην ιταλική ομάδα, φοβήθηκαν να βάλουν και τους δύο πιλότους στα pits ταυτόχρονα (το λεγόμενο Double-stack που εκτέλεσαν εξίσου αποτυχημένα στο Μονακό, χαρίζοντας τη νίκη στη Red Bull τότε). Σε κάθε περίπτωση, ο Μονεγάσκος σίγουρα δε θα είναι ικανοποιημένος με την 4η θέση, καθώς μείωσε ελάχιστα από τον πρωτοπόρο Verstappen τη διαφορά, ενώ είδε Pérez & Sainz να μαζεύουν περισσότερους βαθμούς στο Silverstone.
Hotlap British GP: The Smoothest Operation

Game Changer

Το Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας χωρίστηκε σε τρία σκέλη. Το τρίτο σκέλος διαμορφώθηκε καθοριστικά από την εγκατάλειψη του Esteban Ocon στον 39ο γύρο και είσοδο του Safety Car. Μέχρι τότε, ο πιλότος της Alpine βρισκόταν στους βαθμούς, όμως ένα πρόβλημα στην αντλία καυσίμου του Γάλλου τον ανάγκασε να σταματήσει σε ένα σημείο της πίστας όπου ήταν αδύνατο να απομακρυνθεί χωρίς την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Κάπως έτσι, ξεκίνησε να εκτυλίσσεται το τελευταίο σκέλος του αγώνα, χαρίζοντάς μας ανατρεπτικό φινάλε.

You Are the Man

Είναι πάρα πολύ δύσκολο να διαλέξεις κάποιον πιλότο από τέτοιο αγώνα. Όμως, σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να βάζουμε όλες τις παραμέτρους στο τραπέζι, με βάση το πώς διαμορφώνονται οι συνθήκες κατά τη διάρκεια του αγώνα. Κάπως έτσι, ο Sergio Pérez κερδίζει στο νήμα όλους τους υπόλοιπους, καθώς η πληγωμένη του εμπρός αεροτομή από την εκκίνηση, τον ανάγκασε σε pit stop νωρίς στον αγώνα, το οποίο τον έριξε στην τελευταία θέση. Κάπου εκεί, μάλλον όλοι πιστέψαμε πως ο Μεξικανός είχε βγει από το παιχνίδι. Όχι, όμως. Με ένα recovery που θύμισε την πρώτη του νίκη στο Μπαχρέιν το 2020 (είχε πέσει τελευταίος μετά το πέρας του πρώτου γύρου), ο 32χρονος κατάφερε να αναρριχηθεί ξανά και να τερματίσει τελικά στη 2η θέση, μαζεύοντας πολύ σημαντικούς βαθμούς για τη συνέχεια.

Hotlap British GP: The Smoothest Operation

Best Fans

Άλλη μία μέρα που η Ferrari ήταν γρήγορη και o Sainz πήρε τη νίκη, παρόλα αυτά η γεύση που άφησε στους οπαδούς της ήταν γλυκόπικρη, καθώς η στρατηγική καταδίκασε τον Charles Leclerc. Μέχρι και ο ίδιος ο Ισπανός δεν ήξερε πως να αντιδράσει για αυτό.

Next (Bus) Stop

H Formula 1 συνεχίζει χωρίς κανένα διάλειμμα και το Grand Prix Αυστρίας παίρνει σειρά το ερχόμενο τριήμερο (8-10 Ιουλίου). Θα καταφέρει ο Max Verstappen να επιστρέψει στις νίκες στον εντός έδρας αγώνα της Red Bull, ή θα τους βάλει δύσκολα το αλογάκι της Ferrari; Η απάντηση την ερχόμενη Κυριακή.

ΥΓ: μόνο 1300 λέξεις για τέτοιο Γκραν Πρι. Τα καταφέραμε.

Hotlap British GP: The Smoothest Operation
Hotlap British GP: The Smoothest Operation
Hotlap British GP: The Smoothest Operation