Hotlap Emilia-Romagna GP: ο πρωταθλητής είναι εδώ!

Hotlap Emilia-Romagna GP: ο πρωταθλητής είναι εδώ!

Ολική επαναφορά από Red Bull και Μαξ Φερστάπεν στην πίστα της Ίμολα, με τον Ολλανδό να παίρνει άνετη νίκη και την ομάδα του να πανηγυρίζει το 1-2, “ξεραίνοντας” τους tifosi της Ferrari που γέμισαν τις εξέδρες του σιρκουί. Πάμε όμως να δούμε με μια ματία τι συνέβη στους 63 (+21 του σαββατιάτικου σπριντ) γύρους του Γκραν Πρι της Εμίλια Ρομάνια.

Χωνεύει το αρνί με freddo-espresso σκέτο ο Νίκος Αρβανίτης

Limit Up (Τι μας άρεσε)

  • Πάντα ένας αγώνας με μεικτές καιρικές συνθήκες ανακατεύει την τράπουλα, ειδικά σε απαιτητικές και δύσκολες πίστες όπως αυτή της Ίμολα. Η βροχή πριν τον αγώνα έφερε ανακατατάξεις που μας χάρισαν αμέτρητες μάχες, τόσο ψηλά, όσο στο μέσο και τις θέσεις εκτός δεκάδας. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα του αν θα ερχόταν ξανά βροχή (που εν τέλει δεν ήρθε), δημιούργησαν ένα κλίμα γεμάτο σασπένς.
  • Όπως έλεγε και ο μεγάλος Μίκαελ Σουμάχερ, “first you have to finish”. Ο Μαξ Φερστάπεν απέδειξε για άλλη μία φορά πως, αν δεν έχει προβλήματα αξιοπιστίας, θα πουλήσει ακριβά το τομάρι του στη μάχη της υπεράσπισης του περσινού του τίτλου. Χωρίς να φοβάται να πιέσει, οδήγησε υποδειγματικά όλο το τριήμερο, έχοντας ένα πρόβλημα για κάθε λύση του Σαρλ Λεκλέρ και η νίκη ήρθε με εκκωφαντικό τρόπο, μέσα στην έδρα της Ferrari. Το επιστέγασμα της βελτίωσης των “ταύρων” ήρθε με τη 2η θέση του Σέρχιο Πέρεζ, φέρνοντας το πρώτο 1-2 μετά το Γκραν Πρι Μαλαισίας το 2016.
  • Η συνολική σταθερότητα του Τζορτζ Ράσελ μέσα στη σεζόν, με τον αγώνα της Εμίλια Ρομάνια να μην αποτελεί εξαίρεση. Αν και ξεκίνησε εκτός 10αδας, ο νεαρός Βρετανός της Μερσέντες τα έπαιξε όλα για όλα και τερμάτισε στην 4η θέση. Πλέον είναι και ο μοναδικός πιλότος από τους 20 του grid που έχει βρεθεί στην πρώτη πεντάδα σε όλους τους αγώνες. Με βάση την εικόνα του “ασημί βέλους”, τα αποτελέσματά του είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά.
  • Η επιστροφή της McLaren στο βάθρο, δια χειρός Λάντο Νόρις. Ήταν ανταγωνιστικός όλο το τριήμερο, τα έβαλε με μονοθέσια πιο γρήγορα από το δικό του τόσο στο σαββατιάτικο σπριντ, όσο και στον αγώνα και πήρε το 100% από το μονοθέσιο του, φτάνοντας τελικά ως την 3η θέση. Το 6ο βάθρο της καριέρας του 22χρονου αποτελεί δείγμα της συνεχούς προόδου που έχει η ομάδα του Γουόκινγκ, μετά το τραγικό ξεκίνημα στο Μπαχρέιν.
  • Η διπλή παρουσία της ταλαιπωρημένης Aston Martin στους βαθμούς, γεγονός που την ξεκόλλησε από την τελευταία θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Το αποτέλεσμα μπορεί να μοιάζει με πυροτέχνημα, με δεδομένη την ως τώρα εικόνα της ομάδας, όμως ο μετρ τέτοιων συνθηκών Σεμπάστιαν Φέτελ όπως και ο Λανς Στρολ πήραν ότι τους αναλογούσε από τον σημερινό αγώνα, δείχνοντας άκρως ανταγωνιστικοί.

No Power (Τι δεν μας άρεσε)

  • Η πνευματική διαχείριση του αγώνα από τον Σαρλ Λεκλέρ. Παρά το γεγονός πως εκτός από βαθμολογικό, θα έπρεπε να έχει και ψυχολογικό προβάδισμα, δεν έκανε τα πράγματα να δουλέψουν υπέρ του, όπως έκανε με επιτυχία στους προηγούμενους αγώνες. Στην εκκίνηση πιάστηκε στον ύπνο, δεν μπόρεσε ποτέ να απειλήσει πρακτικά τον Φερστάπεν, ενώ δεν κατάφερε να υπερνικήσει ούτε το εμπόδιο του Σέρχιο Πέρεζ. Ο σημερινός αγώνας σίγουρα θα αποτελέσει μάθημα για τον Μονεγάσκο στη σκληρή μάχη του τίτλου.
  • Η συνολική απόδοση του Λιούις Χάμιλτον. Ο ρυθμός του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή… δεν ήταν πουθενά όλο το τριήμερο, καθώς δε βρέθηκε ποτέ σε θέση να διεκδικήσει το οτιδήποτε. Το πρόβλημα μοιάζει να γιγαντώνεται, συγκρίνοντας την εικόνα του 37χρονου με τον νέο team-mate του. Την ώρα που ο Ράσελ ανέβαινε αθόρυβα ως την 4η θέση, ο Χάμιλτον πέρασε όλο τον αγώνα του κολλημένος πίσω από τον Λανς Στρολ και τον Πιέρ Γκασλί.
  • Η επαφή μεταξύ Κάρλος Σάινθ και Ντάνιελ Ρικιάρντο στην εκκίνηση. Μπορεί να ήταν αγωνιστικό συμβάν και ορθώς να μην μοιράστηκαν ποινές, όμως ποτέ δεν μας αρέσει να βλέπουμε τον αγώνα δύο πιλότων που σίγουρα θα πάλευαν ψηλά για θέσεις και βαθμούς να καταστρέφεται με τέτοιο τρόπο.
  • Η εμφάνιση του Πιέρ Γκασλί, ο οποίος κινήθηκε στη μετριότητα. Ήταν για άλλη μία φορά άτυχος σε σπριντ (είχε επαφή με τον Ζου), γεγονός που τον έριξε πίσω, ενώ στον αγώνα δεν κατάφερε να κυνηγήσει την είσοδο στην δεκάδα, την ώρα που ο Γιούκι Τσουνόντα έφερε πολύτιμους βαθμούς στο σακούλι της Alpha Tauri με την 7η θέση.

Game Changer (Στιγμή του αγώνα)

Η σημερινή στιγμή του αγώνα δεν ήταν τόσο σημαντική από άποψη έκβασης, είχε όμως συμβολικό χαρακτήρα. Ο νικητής Μαξ Φερστάπεν χρειάστηκε 41 γύρους για να ρίξει γύρο στον συνδιεκδικητή του περσινού πρωταθλήματος Λιούις Χάμιλτον. Σημείο των καιρών ή τραγική ειρωνεία για τον Βρετανό;

ΟΚ, και το γλίστρημα του Λεκλέρ στον 53ο γύρο ενώ κυνηγούσε τον Πέρεζ ήταν σημαντικό, καθώς διαμόρφωσε διαφορετικούς συσχετισμούς στη μάχη του τίτλου.

You Are the Man (Άνθρωπος του αγώνα)

Αξιοπιστία, σταθερότητα, αποτέλεσμα. Τρεις λέξεις που αντικατοπτρίζουν την ως τώρα πορεία του Τζορτζ Ράσελ. Μπαίνοντας σε μία ομάδα η οποία τα τελευταία χρόνια ήταν κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του Λιούις Χάμιλτον, ο νεαρός Βρετανός δείχνει πως δε μασάει και ήρθε να ταράξει τα νερά. Μπορεί η εικόνα της Μερσέντες να μην είναι αυτή που έχουμε συνηθίσει στα χρόνια της υβριδικής εποχής, όμως ο 24χρονος αρπάζει σε κάθε αγώνα τις ευκαιρίες από τα μαλλία, φροντίζοντας να μην αφήσει τρίχα να πέσει κάτω.

Στην Ίμολα κέρδισε 5 θέσεις στην εκκίνηση, έπειτα τα έβαλε με επιτυχία με τον Μάγκνουσεν, περνώντας τον με υπέροχο τρόπο ενώ στο τέλος άντεξε στην πιέση του προκατόχου του, Βάλτερι Μπότας, μαζεύοντας πολύτιμους βαθμούς που τον φέρνουν στην 4η θέση του πρωταθλήματος οδηγών. Πάντως η αλήθεια είναι πως η μονομαχία τους στους τελευταίους γύρους μας ξύπνησε μνήμες από την περσινή τους σύγκρουση, κάτι που ευτυχώς δε συνέβη.

Best Fans (Kαλύτερο Tweet)

Δεν ήταν καλή μέρα στη δουλειά για τη Ferrari, καθώς στο τέλος του αγώνα το κλίμα στις εξέδρες έμοιαζε περισσότερο σε Μεγάλη Παρασκευή, παρά σε Κυριακή του Πάσχα.

Next Bus Stop (Επόμενος αγώνας)

Η Φόρμουλα 1 ταξιδεύει στο άγνωστο, με τον αγώνα στην πίστα του Μαϊάμι να κάνει το ντεμπούτο του το τριήμερο 6-8 Μαΐου. Οι 20 καλύτεροι πιλότοι του κόσμου θα πατήσουν γκάζι για πρώτη φορά κάτω από τον καυτό ήλιο της Φλόριντα, με το ενδιαφέρον να χτυπάει ως συνήθως κόκκινο! Λεκλέρ ή Φερστάπεν; Φερστάπεν ή Λεκλέρ; Ή μήπως κάποιος άλλος; Η απάντηση σε δύο εβδομάδες.