Hotlap Spanish GP: Καυτή Red Bull στη Βαρκελώνη!

Hotlap Spanish GP: Καυτή Red Bull στη Βαρκελώνη!

Ανατροπή σκηνικού στην κορυφή της βαθμολογίας, με τον Μαξ Φερστάπεν να πανηγυρίζει την 3η συνεχόμενη νίκη του στη Βαρκελώνη και να προσπερνά τον Σαρλ Λεκλέρ. Πάμε όμως να τα πάρουμε με τη σειρά και να δούμε τι συνέβη στο Ισπανικό Γκραν Πρι.

Κατεβάζει τα καλοκαιρινά ο Νίκος Αρβανίτης

Hotlap Spanish GP: Καυτή Red Bull στη Βαρκελώνη!

Limit Up

  • Αναβαθμίσεις περιμέναμε από όλες τις ομάδες στο σιρκουί του Μοντμελό, μία πίστα που παραδοσιακά αποτελεί το “δυναμόμετρο” κάθε σεζόν, καθώς όποιος πηγαίνει καλά εκεί, έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει. Μπορεί να μην είναι σε θέση ακόμα να το κάνει, όμως σήμερα η Mercedes έδειξε πως σιγά σιγά ξεκλειδώνει το potential του φετινού της μονοθεσίου, καλύπτοντας με σταθερά βήματα την απόσταση από την κορυφή. Στο πρώτο μισό του αγώνα, ο Τζορτζ Ράσελ έπαιξε άμυνα που θύμισε… Γκάνταλφ, καθώς δεν άφηνε με τίποτα τις δύο Red Bull να τον περάσουν. Παρόλα αυτά, ο 24χρονος Βρετανός κατέκτησε πανάξια το 2ο βάθρο στη σεζόν με την 3η θέση, συνεχίζοντας το σερί τερματισμών στην πρώτη πεντάδα.
    Image
  • Αν η βελτίωση των πρωταθλητών στους κατασκευαστές ήταν κάτι όχι και τόσο αναμενόμενο, από τη Red Bull περιμέναμε να βρίσκεται ψηλά. Μπορεί ο Μαξ Φερστάπεν να είχε προβλήματα στην αρχή του αγώνα (δυσλειτουργία στο DRS που τον δυσκόλεψε στις προσπεράσεις και μία έξοδο στη στροφή 4), βρήκε όμως τον τρόπο να τα ξεπεράσει και χάρη στο… μάννα εξ ουρανού από τον Σαρλ Λεκλέρ αλλά και τον Σέρχιο Πέρεζ (περισσότερα παρακάτω), πανηγύρισε την 4η φετινή του νίκη και 24η συνολικά, στην πίστα που έσπασε το ρόδι 6 χρόνια πριν.
  • Μπορεί το Σάββατο να έμεινε μόλις στη 17η θέση, όμως ο Φερνάντο Αλόνσο επωφελήθηκε από την κίνηση της ομάδας του να αλλάξει κινητήρα. Ξεκινώντας από την τελευταία θέση, ο πολύπειρος Ισπανός πήρε τα μέγιστα από το μονοθέσιο και σε συνδυασμό με την ώθηση του κόσμου στον εντός έδρας αγώνα, κατάφερε να μπει στους βαθμούς (9oς), σε ένα θετικό τριήμερο για την Alpine, μιας και ο Εστεμπάν Οκόν κατέλαβε την 7η θέση.

No Power

  • Η σεζόν είναι μεγάλη και όλοι θα αντιμετωπίσουν προβλήματα αξιοπιστίας. Στο Μπαχρέιν και την Αυστραλία ήταν η Red Bull, σήμερα η ατυχία χτύπησε τη Ferrari και τον Σαρλ Λεκλέρ. Μέχρι ενός σημείου, όλα έδειχναν να πηγαίνουν υπέρ του Μονεγάσκου, καθώς είχε άνετα την πρωτοπορία, χωρίς να απειλείται και (κυρίως) χωρίς να έχει τον Φερστάπεν πίσω του. Όμως η μονάδα ισχύος είχε διαφορετική άποψη, στερώντας του την ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη και να παραμείνει στην κορυφή του πρωταθλήματος.
  • Σε έναν αγώνα που έτσι όπως εξελίχθηκε, θα μπορούσε μέχρι και να κερδίσει, ο Κάρλος Σάινθ αποφάσισε πως δεν είναι ακόμα η ώρα για κάτι τέτοιο. Το Σάββατο έμεινε στην 3η θέση στα δοκιμαστικά, μη μπορώντας να απειλήσει Λεκλέρ και Φερστάπεν (και να πάρει το βραβείο της πολ ποζίσιον από τον πατέρα του…), ενώ στην εκκίνηση έχασε θέσεις από Ράσελ και Πέρεζ. Στην προσπάθεια του να ανακάμψει, ο Ισπανός έκανε μία βόλτα στην αμμοπαγίδα στον 7ο γύρο, καταστρέφοντας τον αγώνα του. Η 4η θέση και οι μάχες με Χάμιλτον και Μπότας, σίγουρα δεν είναι αυτό που ονειρευόταν υπογράφοντας το νέο του συμβόλαιο.

    Image

    Ίδια στροφή, ίδιο αποτέλεσμα για Σάινθ και Φερστάπεν!

  • Η ύπαρξη των team orders ήταν πάντα κάτι αμφιλεγόμενο στη Φόρμουλα 1. Από τις εποχές Σουμάχερ-Μπαρικέλο στη Ferrari, αλλά και το περίφημο “Multi 21” μεταξύ Φέτελ και Γουέμπερ στη Red Bull ή τα “Valtteri, it’s James” στη Mercedes, πάντα οι αποφάσεις των ομάδων να ευνοήσουν τον ένα ή τον άλλο πιλότο σήκωναν και σηκώνουν πολλή κουβέντα. Μπορεί ο 1ος πιλότος των κόκκινων ταύρων να είναι ο Μαξ Φερστάπεν, όμως είναι ακόμη πολύ νωρίς στη σεζόν για να δοθεί η οδηγία στον Σέρχιο Πέρεζ να τον αφήσει να περάσει και να οδηγήσει ανενόχλητος προς τη νίκη. Ο Μεξικανός έκανε ιπποτικά στην άκρη για το καλό της ομάδας, έχασε όμως μια νίκη που άξιζε, χωρίς να ξέρουμε αν ο Ολλανδός team-mate του θα ανταποδώσει σε αντίστοιχη ευκαιρία…
    Image
  • Η συνολική εικόνα του Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο οποίος δεν κάνει τίποτα για να βοηθήσει τον εαυτό του και να διατηρήσει τη θέση του στην McLaren και τη Φόρμουλα 1. Για άλλο ένα τριήμερο κινήθηκε μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας. Αν και μπήκε στην 10άδα το Σάββατο, οι ελπίδες για βαθμούς εξανεμίστηκαν, μιας και ο ρυθμός στον αγώνα ήταν ανύπαρκτος. Την ίδια ώρα που ο team-mate Λάντο Νόρις τερμάτισε στην 8η θέση, υποφέροντας από αμυγδαλίτιδα όλο το τριήμερο, η κλεψύδρα αδειάζει και οι δικαιολογίες στερεύουν για τον Αυστραλό.

Game Changer

Δεν ήταν απλά game changer, αλλά championship changer. Η εγκατάλειψη του Σαρλ Λεκλέρ στον 27ο γύρο έφερε τα πάνω κάτω στο πρωτάθλημα, μιας και έδωσε την ευκαιρία τόσο στον Φερστάπεν, αλλά και στη Red Bull να προσπεράσουν τον Μονεγάσκο και τη Ferrari σε οδηγούς (110-104) και κατασκευαστές (195-169) αντίστοιχα.

You Are the Man

Η αλήθεια είναι πως σε προηγούμενους αγώνες δεν έχουμε φερθεί με την ευγένεια που αρμόζει σε έναν Σερ. Όμως πόσοι θα είχαν επαφή με άλλο μονοθέσιο και κλατάρισμα στην εκκίνηση αλλά παρόλα αυτά θα κατάφερναν να ανέβουν από την 19η θέση στην 5η; Εκεί που όλα έμοιαζαν χαμένα, ο Λιούις Χάμιλτον απέδειξε πως όλα είναι πιθανά και με υποδειγματική οδήγηση κατάφερε κάτι εν πολλοίς αδύνατο. Μπορεί λίγους γύρους πριν το τέλος να προσπέρασε και τον Σάινθ και να βρέθηκε στην 4η θέση, όμως για τη Mercedes… άναψε λαμπάκι βενζίνης και προκειμένου να αποφύγει πιθανή εγκατάλειψη, επέστρεψε τη θέση στον Ισπανό. Σε κάθε περίπτωση, εμφανίσεις σαν αυτή σημαίνουν την αντεπίθεση του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή και του “ασημί βέλους”.

Best Fans

Η αδυναμία του Μαξ Φερστάπεν να χρησιμοποιήσει το DRS του ώστε να προσπεράσει τον Τζορτζ Ράσελ στο πρώτο μισό του αγώνα έφερε εκνευρισμό στον Ολλανδό, όμως η ομάδα του αντιμετώπισε πιο ψύχραιμα το πρόβλημα.

Next (Bus) Stop

Η Φόρμουλα 1 δεν πατάει φρένο και το Γκραν Πρι του Μονακό έρχεται χωρίς διακοπή το επόμενο Σαββατοκύριακο (27-29 Μαΐου). Θα συνεχίσει το σερί του ο Μαξ Φερστάπεν, ή ο Σαρλ Λεκλέρ θα αντιδράσει εντός έδρας, σε μία πίστα που δεν έχει καταφέρει ακόμα να τερματίσει στην καριέρα του; Η απάντηση την επόμενη Κυριακή.

 

ΥΓ: Πώς είναι να βλέπεις ένα Γκραν Πρι από κοντά; Το Rabona μπορεί να μη βρισκόταν αυτές τις μέρες στη Βαρκελώνη, όμως μπορέσε να… τρυπώσει στο σιρκουί του Μοντμελό και να σας προσφέρει υλικό από την εκκίνηση του αγώνα!