Μην ενοχλείτε! Ξαναρχίζει η Φόρμουλα 1!

Μην ενοχλείτε! Ξαναρχίζει η Φόρμουλα 1!

Η αναμονή ήταν μεγάλη, όμως έφτασε επιτέλους στο τέλος της. Μετά από 3,5 μήνες, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 επιστρέφει για τη νέα σεζόν, με τις ομάδες και τους 20 μονομάχους να είναι έτοιμοι να τα δώσουν όλα!

Επιστρέφει στις επάλξεις ο Νίκος Αρβανίτης

Τι νέο υπάρχει

Σημαντικές αλλαγές στα μονοθέσια δεν υπάρχουν, μιας και η εξέλιξη της νέας γενιάς μονοθεσίων που μπήκε στη ζωή μας πέρσι είναι ο στόχος για τις ομάδες. Το ανώτατο μπάτζετ ορίστηκε στα 135 εκατομμύρια δολάρια (και ευχόμαστε να μην ξεπεραστεί φέτος), ενώ η Pirelli αύξησε τις διαθέσιμες γόμες από πέντε σε έξι. Τέλος, αποφασίστηκαν αλλαγές που έχουν να κάνουν με την ανθεκτικότητα του κλωβού ασφαλείας των μονοθεσίων, με αφορμή το τρομακτικό ατύχημα που είχε ο Γκουανγιού Ζου με την Άλφα Ρομέο πέρσι στο Σίλβερστοουν.

Η φετινή έκδοση του πρωταθλήματος έρχεται με των αριθμό ρεκόρ των 23 Γκραν Πρι (τα οποία επρόκειτο να είναι 24, αν δεν αποσυρόταν το Κινέζικο Γκραν Πρι). Μετά από απουσία ενός έτους, το Γκραν Πρι του Κατάρ έρχεται για να μείνει στη Φόρμουλα 1, ενώ μετά από σχεδόν 40 χρόνια, το καλεντάρι περιλαμβάνει επίσκεψη στο Λας Βέγκας, με το τρίτο Αμερικάνικο Γκραν Πρι να είναι προγραμματισμένο το Νοέμβριο και τα μονοθέσια να πατούν τέρμα γκάζι στο διάσημο Vegas Strip. Από την άλλη, το Γαλλικό Γκραν Πρι αποτελεί παρελθόν και πιθανότατα δε θα λείψει σε πολλούς.

Μην ενοχλείτε! Ξαναρχίζει η Φόρμουλα 1!

Όσον αφορά τους οδηγούς, οι φετινοί rookies είναι 3… αλλά 2. Ναι μεν το ντεμπούτο του Νικ ντε Βρις έλαβε χώρα πέρσι στη Μόντσα, όμως είναι η πρώτη χρονιά που αποτελεί full time πιλότο μιας ομάδας και συγκεκριμένα της Άλφα Τάουρι. Από την άλλη, το βάπτισμα του πυρός θα πάρουν ο Όσκαρ Πιάστρι και ο Λόγκαν Σάρτζεντ, οι οποίοι θα βρεθούν στο κόκπιτ των ΜακΛάρεν και Γουίλιαμς αντίστοιχα.

Οι ομάδες

Μην ενοχλείτε! Ξαναρχίζει η Φόρμουλα 1!

Σε αντίθεση με πέρσι, το αδιαφιλονίκητο φαβορί της σεζόν μοιάζει να είναι η πρωταθλήτρια Ρεντ Μπουλ, με τον Μαξ Φερστάπεν να είναι έτοιμος να δώσει το 100% ώστε να φτάσει στον τρίτο συνεχόμενο παγκόσμιο τίτλο. Για τρίτη σερί σεζόν, παρτενέρ του θα είναι ο Σέρχιο Πέρες, όμως η θέση του κάθε άλλο παρά σίγουρη είναι, μιας και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο επέστρεψε στα… παλιά λημέρια, ως τρίτος πιλότος, με στόχο (τι άλλο) να προβιβαστεί.

Ερωτηματικό αποτελεί αυτή τη στιγμή η δυναμική της Φεράρι, με τη μεγάλη αλλαγή σε σχέση με πέρσι να βρίσκεται εκτός πίστας, μιας και ο Ματία Μπινότο αντικαταστάθηκε (επιτέλους, θα έλεγε κάποιος) από τον Φρεντερίκ Βασέρ (πρώην επικεφαλής της Άλφα Ρομέο) και στόχος σίγουρα είναι η κορυφή, αλλά και ο περιορισμός των λαθών (στρατηγική, αξιοπιστία, κλπ.) που πέρσι έφεραν τη Σκουντερία σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τη Ρεντ Μπουλ. Οδηγικό δίδυμο παραμένει ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Κάρλος Σάινθ, οι οποίοι θα τα δώσουν όλα για να παλέψουν για τον τίτλο και να μην περιοριστούν σε ρόλο κομπάρσου στη μάχη της κορυφής.

Μην ενοχλείτε! Ξαναρχίζει η Φόρμουλα 1!

Χωρίς αλλαγές στο ρόστερ μπαίνει στο 2023 και η Μερσέντες, η οποία με τον Λιούις Χάμιλτον και τον Τζορτζ Ράσελ στο τιμόνι θα μπει στην προσπάθεια ανάκτησης των κεκτημένων, μιας και η περσινή σεζόν κρίνεται αποτυχημένη για τους κυρίαρχους της υβριδικής εποχής. Το μαύρο χρώμα επιστρέφει στο μονοθέσιο και στόχος του Τότο Βολφ και των συνεργατών του είναι να αποτελέσουν τον τρίτο πόλο στη μάχη των πρωταθλημάτων.

Μην ενοχλείτε! Ξαναρχίζει η Φόρμουλα 1!

Αν μπορούσαμε να δώσουμε ένα άλλο όνομα στην φετινή Αλπίν, αυτό θα ήταν “Εθνική Γαλλίας”, μιας και το οδηγικό δίδυμο είναι πλήρως… τρικολόρ, με τον Πιέρ Γκασλί να αντικαθιστά τον Φερνάντο Αλόνσο και να συναντά τον Εστεμπάν Οκόν στη νέα του ομάδα. Στόχος των Γάλλων σίγουρα θα είναι να έχουν μία ακόμα καλύτερη σεζόν σε σχέση με πέρσι, αλλά και για τον πρώην πιλότο της Άλφα Τάουρι να αναγεννήσει την καριέρα του, μετά από μία μέτρια περσινή χρονιά.

Μία από τα ίδια μοιάζει να είναι (και) το 2023 για τη ΜακΛάρεν, η οποία ναι μεν αντικατέστησε τον Ρικιάρντο με τον πολλά υποσχόμενο Πιάστρι, όμως μοιάζει να μην έχει ξεφύγει από τα προβλήματα σχεδιασμού και αξιοπιστίας που την ταλαιπώρησαν πέρσι και την έφεραν ένα βήμα πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Για μία ακόμα χρονιά, συνίσταται υπομονή στους φίλους της βρετανικής ομάδας. Το σίγουρο είναι πως ο Λάντο Νόρις, κάθε άλλο παρά χαρούμενος μοιάζει να είναι και οι “παπάγια” θα πρέπει να προσέξουν πάρα πολύ, αν δεν θέλουν να χάσουν το πιο σημαντικό περιουσιακό τους στοιχείο.

Μην ενοχλείτε! Ξαναρχίζει η Φόρμουλα 1!

Με το ίδιο δίδυμο συνεχίζει και τη νέα χρονιά η Άλφα Ρομέο, καθώς Βάλτερι Μπότας και Γκουανγιού Ζου θα ριχτούν στη μάχη του midfield, με στόχο να είναι σταθερά στους βαθμούς και να αποτελέσουν υπολογίσιμη δύναμη όλη τη σεζόν, σε αντίθεση με πέρσι όπου στο δεύτερο μισό έχασαν έδαφος. Ο καινούργιος χορηγός της ομάδας έφερε μαύρο χρώμα στο μονοθέσιο αντί του άσπρου, αλλά αυτό δεν εμποδίζει την ιταλοελβετική ομάδα (του χρόνου θα είναι ξανά Ζάουμπερ) να έχει ένα από τα ομορφότερα liveries και φέτος.

Αν υπάρχει μία ομάδα για την οποία φέτος η προσμονή είναι τεράστια, αυτή είναι σίγουρα η Άστον Μάρτιν. Με τον Φερνάντο Αλόνσο να αντικαθιστά τον αποχωρήσαντα Σεμπάστιαν Φέτελ και να πλαισιώνει τον Λανς Στρολ, η βρετανική ομάδα δείχνει φέτος να βρίσκεται στο σωστό δρόμο και έτοιμη για το βήμα παραπάνω. Το πόσο γρήγορη και αξιόπιστη θα είναι, μόνο οι αγώνες θα το δείξουν.

Μην ενοχλείτε! Ξαναρχίζει η Φόρμουλα 1!

Τόπο στα νιάτα… δεν θα δώσει φέτος η πάντα συμπαθής Χάας, η οποία και αντικατέστησε τον Μικ Σουμάχερ με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ, ο οποίος επιστρέφει σε full time δουλειά στη Φόρμουλα 1 μετά το 2019, με κάποιες guest εμφανίσεις ενδιάμεσα. Εκεί θα βρει τον Κέβιν Μάγκνουσεν και ευχή όλων μας είναι να βελτιωθούν οι σχέσεις των δύο, αλλά και να μας χαρίσει άπειρα memes και φέτος η καλτ φιγούρα που ακούει στο όνομα Γκίντερ Στάινερ.

Να αφήσει πίσω της το 2022 θέλει η Άλφα Τάουρι, η οποία μπαίνει στη νέα σεζόν με φρέσκο αέρα, καθώς ο Νικ ντε Βρις θα είναι ο νέος παρτενέρ του… βετεράνου πλέον, Γιούκι Τσουνόντα. Στόχος για την ιταλική ομάδα θα είναι σίγουρα η βελτίωση σε σχέση με πέρσι και η επανεγκατάσταση στο midfield. Με τον κινητήρα της Χόντα για όπλο (όπως και η Ρεντ Μπουλ), η Άλφα Τάουρι θα προσπαθήσει να… Βρι (το περιμένατε, παραδεχτείτε το) καλύτερα αποτελέσματα.

Μην ενοχλείτε! Ξαναρχίζει η Φόρμουλα 1!

Χωρίς τον τιτάνα Νίκολας Λατίφι (μας λείπεις…) στις τάξεις της, η Γουίλιαμς επιχειρεί άνοιγμα στις ΗΠΑ, με “Δούρειο Ίππο” τον ανερχόμενο, Λόγκαν Σάρτζεντ. Ομόσταυλός του θα είναι ο Άλεξ Άλμπον και αμφότεροι θα συμβάλλουν στην προσπάθεια της ιστορικής ομάδας να ξεκολλήσει από τις τελευταίες θέσεις.

Μην ενοχλείτε! Ξαναρχίζει η Φόρμουλα 1!

Η εκτίμησή μας

Όταν στο ξεκίνημα της περσινής σεζόν η Ρεντ Μπουλ ταλαιπωρήθηκε από προβλήματα αξιοπιστίας, την ώρα που η Φεράρι έμοιαζε… καβάλα στο αλογάκι, ελάχιστοι περίμεναν πως ο Μαξ Φερστάπεν και η ομάδα του θα κυριαρχούσαν και στα δύο πρωταθλήματα με τον εμφατικό τρόπο που το έκαναν. Η σεζόν είναι μεγάλη και κάθε πρόβλεψη θα μπορούσε να πάει στον κάλαθο των αχρήστων, όμως ο Ολλανδός δις παγκόσμιος πρωταθλητής μπαίνει δικαιωματικά ως φαβορί στη μάχη.

Από εκεί και πέρα, το… κρυφτούλι που έπαιξε η Φεράρι στις χειμερινές δοκιμές μοιάζει να αφήνει υποσχέσεις για μία στενή μάχη που θα κρατήσει το ενδιαφέρον ψηλά ως το τέλος. Η Μερσέντες δείχνει καλύτερη από πέρσι, αλλά οι αγώνες θα δείξουν κατά πόσο έκλεισε την ψαλίδα από τους ανταγωνιστές της.

Μην ενοχλείτε! Ξαναρχίζει η Φόρμουλα 1!

Όσον αφορά την Άστον Μάρτιν, επιτρέψτε μας να μην παρασυρθούμε από το κύμα. Όταν δεν είσαι καν πρώτος στη μάχη του midfield, δεν μπορείς να ονειρεύεσαι βάθρα και νίκες. Για μία ομάδα που πέρσι δεν βρήκε τα πατήματά της σε κανένα σημείο της σεζόν, η 4η-5η θέση μοιάζει ρεαλιστικός στόχος, όχι το μίνιμουμ των απαιτήσεων.

Αν υπάρχει μία σεζόν στην οποία κανείς δεν ξέρει τι επιφυλάσσει το midfield, αυτή θα είναι η φετινή. Η σταθερή Αλπίν θα είναι εκεί, το θέμα είναι αν οι υπόλοιποι μπορέσουν να την ανταγωνιστούν. Ευχή δική μας είναι οι μάχες να μαίνονται σε όλα τα επίπεδα. Για τις νίκες, τα βάθρα, τους βαθμούς, τους τίτλους.

Μην ενοχλείτε! Ξαναρχίζει η Φόρμουλα 1!

Με το Fantasy τι γίνεται;

Χαίρομαι που ρώτησες! Φέτος θα έχουμε τη δική μας λίγκα στο επίσημο παιχνίδι της Φόρμουλα 1, την οποία μπορείς να βρεις και να συμμετάσχεις εδώ. Ακολουθώντας το σύνδεσμο, φτιάχνεις το προφίλ σου (αν δεν έχεις ήδη), συνδέεσαι και διαλέγεις πιλότους και κατασκευαστές, χωρίς να υπερβείς το μπάτζετ. Μπορείς να τα πας καλύτερα από τον Χόρνερ, τον Βολφ ή τον Βασέρ; Απόδειξέ το!

Μην ενοχλείτε! Ξαναρχίζει η Φόρμουλα 1!

Αντί επιλόγου…

Σε τέτοιες δύσκολες ώρες, τα αθλητικά περνούν σε δεύτερη μοίρα και πραγματικά ότι και αν πούμε, είναι λίγο για να απαλύνει τον πόνο. Οι σκέψεις μας είναι στο πλευρό όλων όσων επλήγησαν από την τραγωδία στα Τέμπη. Ας βοηθήσει ο καθένας μας με όποιον τρόπο μπορεί και ας ελπίσουμε πως δεν θα βιώσουμε ξανά κάτι τέτοιο.

Καλή σεζόν να έχουμε.