Γκραν Πρι Κατάρ: ο Φερστάπεν το πρωτάθλημα, οι ΜακΛάρεν τις εντυπώσεις

Γκραν Πρι Κατάρ: ο Φερστάπεν το πρωτάθλημα, οι ΜακΛάρεν τις εντυπώσεις

Το τρίτο συνεχόμενο πρωτάθλημα της καριέρας του πανηγυρίζει ο Μαξ Φερστάπεν, με τον Ολλανδό να μπαίνει σε ένα ξεχωριστό κλαμπ με εκλεκτή παρέα!

Επιστρέφει στις επάλξεις ο Νίκος Αρβανίτης

Γεια σας! Καιρό έχουμε να τα πούμε η αλήθεια είναι, όμως οι υποχρεώσεις (οικογενειακές και μη) μας κράτησαν μακριά. Προφανώς θα πληροφορηθήκατε για το… πάρτι του Φερστάπεν μέσα στην έδρα των tifosi στη Μόντσα, για τον υγιεινό περίπατο του Ολλανδού στην Ιαπωνία, αλλά και το έπος της Σιγκαπούρης, όπου έσπασε η απόλυτη φετινή κυριαρχία της Ρεντ Μπουλ και η μπίλια έκατσε τελικά στο… κόκκινο και στον Κάρλος Σάινθ. Πάμε να δούμε όμως όσα συνέβησαν στο καυτό (από κάθε άποψη) Γκραν Πρι του Κατάρ.

Limit Up

Αργά ή γρήγορα θα συνέβαινε, αλλά στο Κατάρ “κλείδωσε” ο τρίτος παγκόσμιος τίτλος για τον Μαξ Φερστάπεν. Το επίτευγμα μιλάει από μόνο του, αλλά ας απαριθμήσουμε σε ποιες ξεχωριστές λίστες μπάινει πλέον ο Ολλανδός. Κατ’ αρχάς, γίνεται μόλις ο 5ος πιλότος στην ιστορία (μετά τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, τον Μίκαελ Σουμάχερ, τον Σεμπάστιαν Φέτελ και τον Λιούις Χάμιλτον) που κατακτά 3 (ή περισσότερους) σερί παγκόσμιους τίτλους. Επιπλέον, ισοφάρισε μερικούς ακόμα θρύλους, όπως ο Τζακ Μπράμπαμ, ο Σερ Τζάκι Στιούαρτ, ο Νίκι Λάουντα, ο Άυρτον Σένα και ο Νέλσον Πικέ.

Μάλιστα, τα επιτεύγματα δεν σταματούν εδώ, καθώς ο πιλότος της Ρέντ Μπουλ έγινε ο πρώτος μετά το 1983 και τον πατέρα της τωρινής του συντρόφου και μόλις 6ος συνολικά, όπου κατακτά τον τίτλο το Σάββατο και όχι την Κυριακή, μέρα όπου παραδοσιακά διεξάγονται τα Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1! Για να συμβεί αυτό, ο Φερστάπεν έπρεπε απλώς να κάνει τη δουλεία του (2ος στο σαββατιάτικο σπριντ), την ώρα που ο Σέρχιο Πέρες έμενε εκτός, λόγω μιας σύγκρουσης που είχε με τον Εστεμπάν Οκόν και τον Νίκο Χούλκενμπεργκ.

Το… νέκταρ της κορυφής γεύτηκε (έστω και στο σπριντ) για πρώτη φορά στη Φόρμουλα 1 ο Όσκαρ Πιάστρι. Το… wonderkid της ΜακΛάρεν συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις και μετά το πρώτο του βάθρο στην Ιαπωνία (3η θέση), πανηγύρισε τη νίκη το Σάββατο αλλά και το καλύτερο πλασάρισμα σε κυριακάτικο αγώνα (2η θέση). Από κοντά και ο Λάντο Νόρις, ο οποίος με την 3η θέση στο Λοσάιλ έφερε το δεύτερο συνεχόμενο διπλό βάθρο (στην Ιαπωνία τερμάτισε 2ος). Η εικόνα της ΜακΛάρεν, η οποία έφτασε τις 500 παρουσίες στο πόντιουμ στην ιστορία της Φόρμουλα 1, δείχνει… καβάλα στ’ άλογο και οι πορτοκαλί δείχνουν αυτή τη στιγμή η ισχυρότερη ομάδα, μετά φυσικά τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος είναι one man army.

Γκραν Πρι Κατάρ: ο Φερστάπεν το πρωτάθλημα, οι ΜακΛάρεν τις εντυπώσεις

Από εκεί και πέρα, η εικόνα των υπολοίπων frontrunners ήταν πάνω κάτω η αναμενόμενη, με τις Μερσέντες, τις Φεράρι και την Άστον Μάρτιν (δηλαδή τον Φερνάντο Αλόνσο) να παλεύουν για το καλύτερο δυνατό πλασάρισμα. Η εικόνα που σίγουρα δεν περιμέναμε και μας εξέπληξε ευχάριστα ήταν αυτή της Άλφα Ρομέο, η οποία είδε αμφότερους πιλότους να βρίσκονται στους βαθμούς για πρώτη φορά φέτος, με τον Βάλτερι Μπότας να καταλαμβάνει την 8η θέση και τον Γκουανγιού Ζου την .

Εξαιρετική εικόνα (τουλάχιστον στο σπριντ) είχε στο Κατάρ και ο Άλεξ Άλμπον, με τον πιλότο της Γουίλιαμς να καταφέρνει πλασάρισμα στη βαθμολογούμενη 8άδα, τερματίζοντας στην 7η θέση, αν και είχε ξεκινήσει 17ος!

No Power

Γκραν Πρι Κατάρ: ο Φερστάπεν το πρωτάθλημα, οι ΜακΛάρεν τις εντυπώσεις

Νοκ άουτ τέθηκε από τη μάχη του τίτλου στο Κατάρ και επίσημα ο Σέρχιο Πέρες, ο οποίος αν και ξεκίνησε δυναμικά τη σεζόν, στη συνέχεια παραδόθηκε στη μετριότητα. Ούτε στο Λοσάιλ ήταν ανταγωνιστικός, μένοντας εκτός τελικής δεκάδας στα δοκιμαστικά. Στον αγώνα της Κυριακής ξεκίνησε από τα πιτς, τερματίζοντας μόλις 10ος, ενώ κατάφερε να δεχτεί 2 φορές ποινή για παραβίαση των ορίων πίστας!

Μνήμες… Ισπανίας 2016 βίωσαν στη Μερσέντες, καθώς Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον συγκρούστηκαν στην πρώτη στροφή. Στην προσπάθειά τους να βρεθούν ψηλότερα και να απειλήσουν τον Μαξ Φερστάπεν, οι δύο Βρετανοί χτύπησαν, με τον Χάμιλτον να τίθεται εκτός μάχης και τον Ράσελ να πέφτει στις τελευταίες θέσεις, αλλά να καταφέρνει να φτάσει ως την 4η θέση. Η ευθύνη βαραίνει και τους δύο.

Τον αγώνα της Κυριακής στο Λοσάιλ… δεν κατάφερε να ξεκινήσει ποτέ ο Κάρλος Σάινθ. Η διαρροή καυσίμου που αντιμετώπισε δεν μπόρεσε να επιδιορθωθεί, με αποτέλεσμα ο πιλότος της Φεράρι (και μοναδικός νικητής φέτος πλην Φερστάπεν και Πέρες) να μείνει καθηλωμένος στα πιτς.

Παρόλα αυτά, αν και διεξήχθη μια νύχτα του Οκτωβρίου, το Γκραν Πρι του Κατάρ ήταν εξαντλητικό για πολλούς από τους πιλότους. Ο Φερνάντο Αλόνσο για παράδειγμα, διαμαρτυρόταν στους μηχανικούς του πως “καίγεται”, ενώ ο Λόγκαν Σάρτζεντ της Γουίλιαμς εγκατέλειψε λόγω της υπερβολικής ζέστης, καθώς βρισκόταν στα όρια της αφυδάτωσης. Από την άλλη, ο Εστεμπάν Οκόν έκανε δύο φορές εμετό ενώ οδηγούσε (συγγνώμη προκαταβολικά αν τρώτε) και ο Άλεξ Άλμπον οδηγήθηκε προληπτικά στο ιατρικό κέντρο.

Game Changer

Μία από τις πιο παράξενες αποφάσεις που έχουν ληφθεί εδώ και πολύ καιρό, ήταν αυτή της ΦΙΑ να οριοθετήσει τον αριθμό των γύρων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ελαστικά από τους πιλότους. Η απόφαση αυτή ελήφθη, λόγω της υπέρμετρης φθοράς που παρατηρήθηκε στις δοκιμές στα περάσματα πάνω από τα κερμπ. Κάπως έτσι, κανείς οδηγός δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει φρέσκα σετ ελαστικών για πάνω από 17 γύρους, ειδάλλως θα αντιμετώπιζε αποβολή απο τον αγώνα.

Οι 57 γύροι του αγώνα στο Κατάρ, σήμαιναν ένα πράγμα: κάθε πιλότος θα έπρεπε να μπει στα πιτς 3 φορές. Με τη στρατηγική να είναι οριοθετημένη, οι ομάδες και οι οδηγοί έπρεπε να βρουν τη χρυσή τομή μεταξύ φρέσκων και χρησιμοποιημένων ελαστικών. Κάπως έτσι, ο Φερστάπεν βγήκε νικητής και σε αυτή τη μάχη, καθώς η φρέσκια μαλακή γόμα για το τελευταίο σκέλος του αγώνα (σε αντίθεση με τις ΜακΛάρεν που επέλεξαν να πάνε με φρέσκια σκλήρή ως τον τερματισμό), του επέτρεψε να διατηρήσει την πρωτοπορία και εν τέλει τη νίκη.

You Are the Man

Ο,τι δεν απονείμαμε στην Ιαπωνία στον Όσκαρ Πιάστρι, θα απονείμουμε σήμερα. Τι κι αν είναι 22 και έτρεξε για μόλις 17η φορά στην καριέρα του αγώνα Φόρμουλα 1; Όσο περνάει ο καιρός, ο Αυστραλός αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία πως θα μας απασχολήσει πολύ τα επόμενα χρόνια, ενώ ήδη βάζει δύσκολα στον αρκετά πιο έμπειρο team-mate του. Το σίγουρο είναι πως, με τα πρωταθλήματα να έχουν κριθεί, η ΜακΛάρεν (που πλέον κατέχει το ρεκόρ γρηγορότερου πιτ στοπ) και το οδηγικό της δίδυμο μοιάζουν να είναι ο,τι πιο ελκυστικό έχει να μας προσφέρει η Φόρμουλα 1 αυτή τη στιγμή.

Best Fans

Για ακόμα μία φορά, το ενδιαφέρον μονοπώλησε η μετάδοση του ΑΝΤ1 και φυσικά όχι για τους σωστούς λόγους. Αυτή τη φορά, υπήρχαν προβλήματα με τον ήχο, δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο την ήδη προβληματική τηλεοπτική εμπειρία.

Next (Bus) Stop

Η Φόρμουλα 1 διασχίζει ξανά τον Ατλαντικό, με το δεύτερο Γκραν Πρι στις ΗΠΑ να παίρνει σειρά, αυτή τη φορά στο σιρκουί του Ώστιν (20-22 Οκτωβρίου). Με το πρωτάθλημα να έχει κριθεί, θα πατήσει φρένο ο Φερστάπεν; Θα δούμε στην κορυφή επιτέλους τις ΜακΛάρεν; Θα κάνει κάποιος άλλος την αντεπίθεση; Οι απαντήσεις σε δύο εβδομάδες.

Γκραν Πρι Κατάρ: ο Φερστάπεν το πρωτάθλημα, οι ΜακΛάρεν τις εντυπώσεις
Γκραν Πρι Κατάρ: ο Φερστάπεν το πρωτάθλημα, οι ΜακΛάρεν τις εντυπώσεις
Γκραν Πρι Κατάρ: ο Φερστάπεν το πρωτάθλημα, οι ΜακΛάρεν τις εντυπώσεις