Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Τέλος η αναμονή! Μετά το επικό αλλά και αμφιλεγόμενο φινάλε της περσινής σεζόν, η Φόρμουλα 1 επιστρέφει στις οθόνες μας! Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού μπαίνει σε μία νέα εποχή, στην οποία κανείς δεν ξέρει που θα καθίσει η μπίλια και ποιος θα πανηγυρίσει το πρωτάθλημα στο Άμπου Ντάμπι το Νοέμβριο.
Τι συνέβη όμως τους τρεις μήνες που μεσολάβησαν πριν από τον σημερινό εναρκτήριο αγώνα στην πίστα του Μπαχρέιν; Οι αλλαγές ήταν πολλές και μεγάλες, με πρώτη και σημαντικότερη τη νέα γενιά μονοθεσίων. Οι κανονισμοί που επρόκειτο να εφαρμοστούν το 2021 αλλά πήραν αναβολή ενός έτους ελέω covid-19, πλέον είναι σε ισχύ. Στόχος των ιθυνόντων ήταν η βελτίωση των μονοθεσίων και η παραγωγή περισσότερου «καθαρού» αέρα, που θα επιτρέψει περισσότερες κλειστές μάχες μεταξύ των πιλότων εντός πίστας. Οι αγώνες θα δείξουν αν οι αλλαγές ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ασφαλώς, η νέα εποχή έφερε τις ομάδες σε αχαρτογράφητα νερά, φανερώνοντας προβλήματα που οι προσωμοιώσεις και η αεροδυναμική σήραγγα δεν είχαν καταφέρει να προβλέψουν, με πρώτο και σημαντικότερο το porpoising. Γνωστό στα ελληνικά ως δελφινισμός, δημιουργεί αλλεπάλληλες αναπηδήσεις στα μονοθέσια κυρίως στις ευθείες, κάνοντας τη ζωή των πιλότων πιο δύσκολη.
Πόσο κατάφεραν όμως οι αλλαγές να ανακατέψουν την τράπουλα και να αλλάξουν τους συσχετισμούς στο grid; Η απάντηση είναι… δεν ξέρουμε ακόμα. Παρόλα αυτά, υπάρχουν ομάδες που έδειξαν πολύ ισχυρές στις χειμερινές δοκιμές και μπάινουν στη νέα χρονιά με υψηλές βλέψεις.
Η Ferrari και η Red Bull δείχνουν αυτή τη στιγμή να βρίσκονται στην pole position, παρουσιάζοντας ένα άκρως ανταγωνιστικό πακέτο, ικανό να τις φέρει στην κορυφή. Στη σεζόν όπου ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν (και ο Σέρχιο Πέρεζ) θα κάνει τα πάντα για να υπερασπιστεί τον τίτλο του, οι αντίπαλοί του αυτή τη στιγμή μοιάζουν να είναι οι πιλότοι της Σκουντερία, ο φιλόδοξος Σαρλ Λεκλέρ και ο σταθερά βελτιωμένος κάθε χρόνο Κάρλος Σάινθ.
Από την άλλη, η εδώ και οκτώ σερί σεζόν πρωταθλήτρια κατασκευαστών Mercedes, δείχνει να μην είναι ικανή να παλέψει άμεσα για νίκες. Μπορεί να είχε απροβληματιστες χειμερινές δοκιμές, όμως το πακέτο του κινητήρα σε συνδυασμό με τον κάπως ανορθόδοξo σχεδιασμό του φετινού μονοθεσίου, δείχνουν ένα βήμα πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Με νέο παρτενέρ τον Τζορτζ Ράσελ, ο Λιούις Χάμιλτον θα δώσει για μία ακόμα φορά τη μάχη του για τον πολυπόθητο 8ο παγκόσμιο τίτλο, που θα τον φέρει στην κορυφή, αφήνοντας πίσω τον θρύλο του σπορ, Μίκαελ Σουμάχερ.
Από εκεί και πέρα, επικρατεί θολό τοπίο σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες και τον πραγματικό τους ρυθμό και η μάχη στο midfield αναμένεται να είναι όπως και πέρσι σκληρή. Κανείς όμως δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά όσον αφορά ποια θα βγει νικήτρια.
Τα προβλήματα δεν έλειψαν στις χειμερινές δοκιμές για τη McLaren, η οποία συνεχίζει για ακόμα μία σεζόν με το δίδυμο Λάντο Νόρις – Ντάνιελ Ρικιάρντο. Η βρετανική ομάδα δείχνει να μην έχει βρει ακόμα τα πατήματά της και τουλάχιστον σε πρώτη φάση, μοιάζει από δύσκολο έως απίθανο να βρίσκεται στην κορυφή ή σε επίπεδο να διεκδικήσει νίκες και βάθρα.
Συνεχίζοντας με τους Εστεμπάν Οκόν και Φερνάντο Αλόνσο (ίσως στην τελευταία του σεζόν στην Φ1), η Alpine θα συνεχίσει την προσπάθεια υλοποίησης του περίφημου El Plan. Παρόλα αυτά, τα σημάδια δεν δείχνουν να είναι θετικά, μιας και ο κινητήρας της γαλλικής ομάδας μοιάζει να είναι ο λιγότερο ανταγωνιστικός.
Μια απαραίτητη επισήμανση πριν συνεχίσουμε. Τα συμπεράσματα για τις ομάδες που ήδη αναφέρθηκαν, αλλά και για αυτές που θα ακολουθήσουν, έχουν βγει με βάση την εικόνα και τους χρόνους των ομάδων στις χειμερινές δοκιμές της Βαρκελώνης και του Σακχίρ. Ασφαλώς, οι συσχετισμοί είναι πιθανό να αλλάξουν σε κάθε αγώνα και κάθε πρόβλεψη αυτή τη στιγμή μοιάζει τουλάχιστον παρακινδυνευμένη.
Με τον τρομερά ταλαντούχο Πιερ Γκασλί και τον νεαρό «καμικάζι» Γιούκι Τσουνόντα, η Alpha Tauri θα συνεχίσει και το 2022 την προσπάθεια ανόδου στο midfield, με στόχο να πετυχαίνει και φέτος αποτελέσματα-πυροτεχνήματα, όπως το βάθρο του Γάλλου πέρσι στο Μπακού.
Τεράστιο ερωτηματικό φαντάζει αυτή τη στιγμή η δυναμική της Aston Martin. Συνεχίζοντας για ακόμα μία σεζόν με τους Σεμπάστιαν Φέτελ (και το Νίκο Χούλκενμπεργκ να τον αντικαθιστά στους πρώτους αγώνες, μιας και ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής είναι θετικός στον covid-19) και Λανς Στρολ στις τάξεις της (όχι πως θα μπορούσαν να κάνουν και διαφορετικά με τον δεύτερο), οι «πράσινοι» θα τα παίξουν όλα για όλα για να έχουν μία χρονιά καλύτερη από την περσινή.
Η μόνη ομάδα φέτος που έχει εξ ολοκλήρου καινούργιο οδηγικό δίδυμο είναι η Alfa Romeo. Μετά από πέντε σεζόν στη Μερσέντες και στη σκιά του Λιούις Χάμιλτον, ο Βάλτερι Μπότας άλλαξε ομάδα και σίγουρα έχει στόχο να ανεβάσει ξανά τις μετοχές του. Παρτενέρ του θα είναι ο μοναδικός ρούκι της φετινός σεζόν και πρώτος πιλότος από την Κίνα στην ιστορία της Φόρμουλα 1, ο Γκουανγιού Ζου.
Τα πράγματα μάλλον δεν δείχνουν θετικά για τη Williams, με την ιστορική βρετανική ομάδα να αντικαθιστά τον Ράσελ με τον Άλεξ Άλμπον, ο οποίος στην επιστροφή του στο grid είναι αποφασισμένος να αρπάξει την ευκαιρία από τα μαλλιά και να αποδείξει πως η πορεία του στη Ρεντ Μπουλ ήταν απλά μια κακή παρένθεση. Εκεί θα έχει team-mate τον Καναδό Νίκολας Λατίφι, ο οποίος στην 3η του σεζόν θα πρέπει να δείξει βελτίωση, αν θέλει να διατρήσει τη θέση του.
Έχοντας απελευθερωθεί από κάθε δεσμό με τη Ρωσία μετά την απομάκρυνση της οικογένειας Μαζέπιν, σε ένδειξη αντίθεσης στη ρώσικη εισβολή στην Ουκρανία, η Haas μπαίνει στη σεζόν με μόνο στόχο να έχει καλύτερη εικόνα σε σχέση με πέρσι. Ο Κέβιν Μάγκνουσεν επιστρέφει στο σπορ για να αντικαταστήσει το νεαρό Ρώσο και να αποτελέσει μέντορα για τον Μικ Σουμάχερ. Με όνομα βαρύ σαν ιστορία, ο νεαρός Γερμανός θα προσπαθήσει να αποδείξει πως αξίζει να βρίσκεται στο σπορ των κορυφαίων, όπου μεγαλούργησε ο πατέρας του.
10 ομάδες, 20 οδηγοί, 23 αγώνες, 1 τίτλος. Ποιος θα τον κατακτήσει; Η απάντηση θα δοθεί στις πίστες, με πρώτη αυτή του Μπαχρέιν.
It’s lights out and away we go!
Καλή σεζόν να έχουμε!