Γκραν Πρι Ισπανίας: Ο Φερστάπεν… 40άρισε

Γκραν Πρι Ισπανίας: Ο Φερστάπεν... 40άρισε

Την 40ή νίκη της καριέρας του και τρίτη συνεχόμενη πανηγύρισε στη Βαρκελώνη ο Μαξ Φερστάπεν, μετατρέποντας ουσιαστικά (και) το φετινό πρωτάθλημα σε παράσταση για ένα ρόλο.

Ρίχνει τη μεσημεριανή του σιέστα ο Νίκος Αρβανίτης

Limit Up

  • Συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησε στο Μονακό, ο Μαξ Φερστάπεν στην Ισπανία έφτασε τις τρεις σερί νίκες και 5 σε 7 αγώνες φέτος, αποκτώντας από νωρίς διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες του. Στη Βαρκελώνη ο Ολλανδός τα έκανε όλα: pole position, νίκη, ταχύτερο γύρο και πρωτοπορία σε όλους τους γύρους του αγώνα, πετυχαίνοντας έτσι το 3ο Grand Slam (όχι, δε μιλάμε για τένις, έχει Roland Garros, το ξέρω, μη μπερδεύεστε) της καριέρας του. Επτά χρόνια μετά την πρώτη του νίκη στη Φόρμουλα 1, ο Ολλανδός βρίσκεται ήδη στις 40 και απέχει μόλις μία από το να ισοφαρίσει τον θρύλο του σπορ, Άιρτον Σένα.
  • Αν υπάρχει μία ομάδα (πλην Ρεντ Μπουλ φυσικά, μιας και βρίσκεται… σε άλλη διάσταση) που μπορεί να είναι ικανοποιημένη με την εικόνα της, αυτή δεν είναι άλλη από τη Μερσέντες. Οι αναβαθμίσεις που έφερε η βρετανική ομάδα στο Μονακό, τελικά δούλεψαν… μία εβδομάδα αργότερα και τόσο ο Λιούις Χάμιλτον όσο και ο Τζορτζ Ράσελ βρέθηκαν ένα βήμα μπροστά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, με αμφότερους να συμπληρώνουν το βάθρο.

No Power

  • Σε μία πίστα όπου πέρσι είδε την ομάδα να του στερεί τη νίκη με άκομψο τρόπο, ο Σέρχιο Πέρες φέτος τα… θαλάσσωσε, χάνοντας ακόμα περισσότερο έδαφος στη μάχη του τίτλου με τον Μαξ Φερστάπεν. Στα δοκιμαστικά ο ρυθμός του ήταν απογοητευτικός, καθώς την ώρα που ο team-mate του έκανε… πλάκα, αυτός αρκέστηκε στην 11η θέση και την έξοδο από το Q2. Μπορεί στον κυριακάτικο αγώνα να είχαμε… τα συνηθισμένα από τον Μεξικανό, όμως όταν ο αντίπαλός σου είναι ο αδυσώπητος Ολλανδός που δε χαρίζεται πουθενά, δεν υπάρχει βαθμολογική απώλεια που να συγχωρείται και οτιδήποτε λιγότερο από το τέλειο, απλά δεν αρκεί. Κάπως έτσι, η 4η θέση με την οποία φεύγει ο 32χρονος από τη Βαρκελώνη δε χρυσώνει το χάπι, μιας και η διαφορά των δύο ανέρχεται πλέον στους 53 βαθμούς.
  • Από πού να το πιάσεις με αυτή τη Φεράρι. Είτε είσαι οπαδός της, είτε όχι, η ικανότητα να σε στείλει… στον ψυχίατρο είναι εξωφρενική. Για μία ακόμα φορά φέτος, ο ρυθμός της Σκουντερία ήταν αποκαρδιωτικός, με τον Σαρλ Λεκλέρ (που όλοι ξέρουμε πόσο καλός είναι σε ένα γρήγορο γύρο) να μένει μόλις 19ος στα δοκιμαστικά. Στον αγώνα οι εκπλήξεις δε σταμάτησαν, καθώς παρότι ξεκίνησε με τη σκληρή γόμα, την αποχωρίστηκε… μόλις 16 γύρους αργότερα (την ώρα που άλλες ομάδες την κράτησαν για 35+ γύρους) για να περάσει στη μαλακή, τη γόμα δηλαδή που φθείρεται γρηγορότερα. Η επιστήμη πλέον σηκώνει τα χέρια ψηλά.
  • Μπορεί το Σάββατο η 2η θέση στα δοκιμαστικά να γέννησε ελπίδες, όμως στον εντός έδρας αγώνα τα πράγματα δεν πήγαν όπως θα είχε σχεδιάσει ο Κάρλος Σάινθ. Αν και ξεκίνησε με μαλακή γόμα (την ώρα που ο Φερστάπεν είχε μέση), δε μπόρεσε να το εκμεταλλευτεί στην εκκίνηση, ενώ όσο περνούσαν οι γύροι, έχανε όλο και περισσότερο έδαφος, πριν παραδοθεί έρμαιο στις ορέξεις των Μερσέντες και του Πέρες. Παρόμοια τύχη είχε, δυστυχώς, και ο έτερος τοπικός ήρωας Φερνάντο Αλόνσο, με τον πολύπειρο ισπανό να πραγματοποιεί τη χειρότερη φετινή του εμφάνιση, αρκούμενος στην 7η θέση.
  • Ένας ακόμα πιλότος που εξέπληξε ευχάριστα το Σάββατο ήταν ο Λάντο Νόρις, με τον Βρετανό να πετυχαίνει το καλύτερο φετινό αποτέλεσμα με τον 3ο ταχύτερο χρόνο. Παρόλα αυτά, την Κυριακή οι ελπίδες του κράτησαν μόλις μερικά μέτρα, καθώς η σύγκρουση που είχε με τον Λιούις Χάμιλτον στη στροφή 2 (αγωνιστικό συμβάν), κατέστρεψε την εμπρός αεροτομή της ΜακΛάρεν και τον αγώνα του εν γένει, αφήνοντάς μας με την απορία του τι θα μπορούσε να έχει καταφέρει.

Game Changer

Γίνεται ένας αγώνας Φόρμουλα 1 να κριθεί… από τα αποδυτήρια; Αν είσαι ο Μαξ Φερστάπεν, γίνεται μια χαρά. Όταν σε έναν αγώνα δεν υπάρχουν δράματα αναφορικά με τη στρατηγική ή θέματα αξιοπιστίας, το βάρος πέφτει στον πιλότο που ξεκινά πρώτος, καθώς αυτός ορίζει τις τύχες του αγώνα. Με το να καλύψει την εσωτερική στην πρώτη στροφή, ο Ολλανδός αμύνθηκε εξαιρετικά απέναντι στην επίθεση του Κάρλος Σάινθ και έκτοτε δε χρειάστηκε να ξανακοιτάξει τους καθρέφτες του.

Race Control

Καλησπέρα, VAR εδώ. Σας έλειψα;

Άκουσα ότι με χρειάζεστε και είπα να επέμβω. Για κάποιο λόγο οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να εξαντλήσουν την αυστηρότητά τους απέναντι στον Γιούκι Τσουνόντα, καθώς σύμφωνα με τους ίδιους, “έσπρωξε” τον Γκουανγιού Ζου εκτός πίστας στον 56ο γύρο, τιμωρώντας τον με ποινή 5 δευτερολέπτων που τον έριξε εκτός βαθμών.

Τον τίμιο Τσουνόντα βρήκατε ρε; Τον άνθρωπο που τόλμησε να βγάλει φώτο με κοτζάμ Κρίσταπς Πορζίνγκις; Εσείς τι έχετε καταφέρει στη ζωή σας;

You Are the Man

Το Σάββατο είχε την τύχη του Πέρες (12ος στα δοκιμαστικά), όμως την Κυριακή κατάφερε να βρεθεί στο βάθρο για 10η φορά στην καριέρα του, περνώντας όποιο εμπόδιο βρέθηκε μπροστά του. Ο λόγος φυσικά για τον Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος κεφαλαιοποίησε την καλύτερη του φετινή εμφάνιση με την 3η θέση, στον πρώτο του τερματισμό στο podium μετά τη νίκη πέρσι στη Βραζιλία. Παρόλα αυτά, θα πρέπει να λάβει τα μέτρα του ώστε να αντιμετωπίσει την εφίδρωση κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Best Fans

Θρυλείται πως η Φεράρι έφερε αναβαθμίσεις στα μονοθέσια της ενόψει του ισπανικού Γκραν Πρι. Αν κρίνουμε εκ του αποτελέσματος, μάλλον έπιασαν τόπο.

Next (Bus) Stop

Μετά από ένα γρήγορο πέρασμα από τη Μεσόγειο, η Φόρμουλα 1 επιστρέφει στην αμερικάνικη ήπειρο, με το Γκραν Πρι του Καναδά να ακολουθεί (16-18 Ιουνίου). Υπάρχει κάποιος ή κάτι που να μπορεί να σταματήσει τη λαίλαπα Φερστάπεν, ή ο Ολλανδός θα συνεχίσει πρόσω ολοταχώς για την κατάκτηση του 3ου συνεχόμενου τίτλου; Η απάντηση σε 2 εβδομάδες.

Γκραν Πρι Ισπανίας: Ο Φερστάπεν... 40άρισε
Γκραν Πρι Ισπανίας: Ο Φερστάπεν... 40άρισε