Γκραν Πρι Καναδά: Έπιασε τον Σένα ο Φερστάπεν

Γκραν Πρι Καναδά: Έπιασε τον Σένα ο Φερστάπεν

Την 4η συνεχόμενη νίκη και 6η σε 8 αγώνες το 2023 πέτυχε στον Καναδά ο Μαξ Φερστάπεν, θέτοντας γερές βάσεις για το three-peat!

Στερεύει από λόγια ο Νίκος Αρβανίτης

Γκραν Πρι Καναδά: Έπιασε τον Σένα ο Φερστάπεν

Limit Up

  • Σε απόλυτο φαβορί (και) για τον φετινό τίτλο εξελίσσεται ο Μαξ Φερστάπεν, πετυχαίνοντας την 6η φετινή του νίκη σε 8 αγώνες. Όπως και στην πλειοψηφία των αγώνων μέσα στο 2023, έτσι και στον Καναδά, ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής είχε έναν άνετο αγώνα, ευρισκόμενος στην πρωτοπορία καθ’όλη τη διάρκεια του αγώνα (όπως ακριβώς συνέβη στην Ισπανία), χωρίς να απειληθεί από κανέναν. Μάλιστα, στο σιρκουί που φέρει το όνομα του Ζιλ Βιλνέβ, ο Ολλανδός έγραψε για μία ακόμα φορά ιστορία, καθώς όχι μόνο πέτυχε την 100ή νίκη για λογαριασμό της Ρεντ Μπουλ, αλλά έφτασε τις 41 συνολικά στην καριέρα του, ισοφαρίζοντας τον θρύλο της Φόρμουλα 1, Άυρτον Σένα.
  • Στις θετικές εμφανίσεις (επομένως και στο βάθρο) επέστρεψε ο Φερνάντο Αλόνσο, με τον 41χρονο να μετρά αίσιως 6 τερματισμούς στην πρώτη τριάδα. Μπορεί στην εκκίνηση να έχασε τη θέση του από τον Λιούις Χάμιλτον, όμως η… κατσικομαχία μεταξύ των δύο βρήκε νικητή τον Ισπανό και πλέον η μάχη μεταξύ Μερσέντες και Άστον Μάρτιν στο πρωτάθλημα κατασκευαστών… καλά κρατεί. Κρίμα που είναι για τη 2η θέση.
  • Έστω και… στο photo finish, ο Λανς Στρολ έδωσε στους συμπατριώτες του λόγο να είναι χαρούμενοι. Η μάχη του Καναδού με τον Βάλτερι Μπότας κράτησε κυριολεκτικά ως το τελευταίο μέτρο και βρήκε νικητή τον πιλότο της Άστον Μάρτιν.

No Power

  • Όσο κυλάει η σεζόν, ο Σέρχιο Πέρες αποδεικνύει πως δεν μπορεί να αποτελέσει αντίπαλο ικανό να στερήσει τον τίτλο από τον Μαξ Φερστάπεν. Μένοντας για 4η φορά φέτος εκτός 10άδας στα δοκιμαστικά (και 3η συνεχόμενη), η προσπάθειά του να μαζέψει τη ζημιά για άλλη μία φορά κατέστη άκαρπη, καθώς ο τερματισμός στην 6η θέση εκτοξεύει την διαφορά των δύο στους 69 βαθμούς και κάνει τη συνέχεια του πρωταθλήματος… βουνό για τον Μεξικανό.
  • Σε αντίθεση με τον team-mate του, ο Τζορτζ Ράσελ δεν είχε ανάλογη τύχη στο Μόντρεαλ. Αν και ξεκίνησε από την 4η θέση, στην προσπάθειά του να πιέσει, έστειλε την Μερσέντες στον τοίχο της στροφής 9, πληγώνοντας έτσι το μονοθέσιό του. Τα θραύσματα που προκλήθηκαν από τη σύγκρουση, έφεραν νωρίς νωρίς, στον 12ο γύρο, την μοναδική επίσκεψη του αυτοκινήτου ασφαλείας.
    Τα προβλήματα όμως δεν σταμάτησαν εκεί για τον Βρετανό, καθώς στον 53ο γύρο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω υπερθέρμανσης των φρένων, τα οποία παραδοσιακά ταλαιπωρούνται υπέρ το δέον στον Καναδά.

Game Changer

Χωρίς μεγάλα συμβάντα ανάμεσα στους πρωτοπόρους, η μάχη της στρατηγικής ήταν αυτή που θα καθόριζε το αποτέλεσμα του αγώνα. Τόσο ο Φερνάντο Αλόνσο (στον 41ο γύρο), όσο και ο Λιούις Χάμιλτον (στον 40ό) σκέφτηκαν να πιάσουν στον ύπνο τη Ρεντ Μπουλ, μπαίνοντας στα πιτς για φρέσκα ελαστικά, ωστέ να πιέσουν τον Φερστάπεν, όμως οι “ταύροι” έπραξαν σοφά και τράβηξαν στα πιτς τον πρωτοπόρο του αγώνα στον 42ο, δίνοντάς του την ευκαιρία να παλέψει επί ίσοις όροις με τους αντιπάλους του.

Race Control

Με δύο συμβάντα θα ασχοληθεί ο VAR σήμερα. Το πρώτο αφορά την ποινή του Λάντο Νόρις, ο οποίος τιμωρήθηκε με 5 δευτερόλεπτα στο συνολικό του χρόνο, καθώς σήκωσε το πόδι από το γκάζι κατά την περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, δημιουργώντας έτσι αρκετή απόσταση από τον προπορευόμενο Όσκαρ Πιάστρι, ώστε να μπορέσουν να μπουν ταυτόχρονα στα πιτς. Το αρχαίο λατινικό ρητό έλεγε πως “Dura lex, sed lex”. Από τη στιγμή που ο ρυθμός οριοθετείται, δεν επιτρέπεται στους πιλότους να πηγαίνουν όπως εκείνοι επιθυμούν. Άσχετα αν η ποινή τον έριξε εν τέλει εκτός βαθμών.

Το δεύτερο αφορά τον τίμιο Νίκο Χούλκενμπεργκ, ο οποίος τρέλανε κόσμο το Σάββατο με τη 2η θέση στα δοκιμαστικά υπό βροχή. Παρόλα αυτά, οι αγωνοδίκες έδρασαν άμεσα και απεφάνθησαν πως ο Γερμανός… δεν έκοψε αρκετά το ρυθμό του υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, η οποία… δεν είχε βγει ακόμα (!!!) μετά τη σύγκρουση του Πιάστρι με τον τοίχο. Με την ποινή 3 θέσεων που δέχθηκε, ξεκίνησε από την 5η θέση και ο αγώνας του σιγά σιγά καταστράφηκε. Τον Χούλκενμπεργκ βρήκατε ρε; Δε ντραπήκατε λίγο;

Κέβιν Μάγκνουσεν και Νικ ντε Βρις, απαλλάσσεστε λόγω ανικανότητας.

You Are the Man

Η αλήθεια είναι πως μέχρι τώρα δεν έχει γίνει ούτε νύξη, αλλά μη μου πείτε πως δεν περιμένατε να ανακηρύξουμε οδηγό του αγώνα τον Άλεξ Άλμπον; Ο Ταϊλανδός στον Καναδά ήταν εξαιρετικός, πραγματοποιώντας μια μίνι υπέρβαση, καθώς με την 7η θέση έφερε σημαντικούς βαθμούς στο σακούλι της Γουίλιαμς.

Ο Άλμπον στο σιρκουί του Μόντρεαλ τα έκανε όλα. Με μονοθέσιο που θύμιζε… dragster, το Σάββατο μπήκε στην τελική δεκάδα. Στον αγώνα της Κυριακής ακολούθησε τολμηρή στρατηγική και κάνοντας μόνο ένα πιτ στοπ, άντεξε για 48 γύρους με τη σκληρή γόμα (τι πιο σύνηθες, θα λέγαμε), δημιουργώντας ένα τρενάκι που θα έκανε ακόμα και τον… Γιάρνο Τρούλι να κλάψει από συγκίνηση.

Γκραν Πρι Καναδά: Έπιασε τον Σένα ο Φερστάπεν

Best Fans

Η επιλογή σήμερα ήταν τόσο δύσκολη, που ειλικρινά δε μπορώ να σας στερήσω αυτά τα τρία tweets! Το αφεντικό τρελάθηκε!

Στην τρίτη θέση, έχουμε τον Μαξ Φερστάπεν (ας χάσει και αυτός κάπου), ο οποίος είδε και απόειδε, προσπάθησε να μιμηθεί τον Τζορτζ Ράσελ, χωρίς επιτυχία.

Αν τα memes ήταν πρωτάθλημα, η Φεράρι θα ήταν πολυπρωταθλήτρια. Τουλάχιστον σε αυτό τον αγώνα κατάφερε να μην ασχοληθούμε μαζί της και αυτό μόνο θετικό μπορεί να είναι. 4-5 για Λεκλέρ και Σάινθ, με αμφότερους να έχουν σωστή στρατηγική. Σωστή στρατηγική; Είπα καλά;

Στην κορυφή του Λε Μαν βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα η Σκουντερία, στην κορυφή των memes και σήμερα, κάνοντας το 1-2 (εκεί το έχει άνετα). Μια μικρή διαφοροποίηση στο φετινό μονοθέσιο, πιστεύω πως δεν θα την καταλάβαινε κανείς.

Next (Bus) Stop

Η Φόρμουλα 1 επιστρέφει στην Ευρώπη, με το Γκραν Πρι Αυστρίας να ακολουθεί (30 Ιουνίου-2 Ιουλίου). Υπάρχει κανείς που να μπορεί να χαλάσει το εντός έδρας πάρτι της Ρεντ Μπουλ και του Μαξ Φερστάπεν; Η απάντηση σε δύο εβδομάδες.

Γκραν Πρι Καναδά: Έπιασε τον Σένα ο Φερστάπεν
Γκραν Πρι Καναδά: Έπιασε τον Σένα ο Φερστάπεν