Γκραν Πρι Ολλανδίας: Και στο τέλος κερδίζει ο Φερστάπεν

Γκραν Πρι Ολλανδίας: Και στο τέλος κερδίζει ο Φερστάπεν

Μπορεί η Φόρμουλα 1 να πήγε διακοπές, όμως αυτό δε στάθηκε εμπόδιο στον Μαξ Φερστάπεν να φτάσει σε μία ακόμα νίκη και να διευρύνει το σερί μπροστά στους εκστασιασμένους συμπατριώτες του.

Δυσκολεύεται να ξαναμπεί σε ρυθμούς ο Νίκος Αρβανίτης

Καλησπέρα σας! Εύχομαι να είστε ακόμα σε διακοπές και να μην έχετε γυρίσει σπίτια σας. Εμείς που τις ξεκινήσαμε και τις ολοκληρώσαμε λίγο νωρίτερα, μπορεί να μη σας χαρίσαμε review του Γκραν Πρι Βελγίου (που κέρδισε ο Φερστάπεν), αλλά είμαστε εδώ για το Ολλανδικό Γκραν Πρι, που επίσης κέρδισε ο Φερστάπεν και το κείμενο θα μπορούσε να τελειώσει εδώ. Επειδή όμως αυτή τη φορά δεν ήταν το ίδιο εύκολο, πάμε να δούμε τι συνέβη στους 72 τρελούς γύρους του Ζάντβορτ.

Γκραν Πρι Ολλανδίας: Και στο τέλος κερδίζει ο Φερστάπεν

Limit Up

Φυσικά, δε γίνεται να μην σταθούμε στον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος και προσεχώς τρις παγκόσμιο πρωταθλητή, Μαξ Φερστάπεν. Στον εντός έδρας αγώνα, παρά τις αντιξοότητες (2 φορές έπιασε βροχή, με τη δεύτερη φορά να φέρνει προσωπική διακοπή, λόγω σύγκρουσης του Γκουανγιού Ζου με τις μπαριέρες), ο Ολλανδός κατάφερε να φτάσει τις 9 σερί νίκες και να ισοφαρίσει το απίστευτο ρεκόρ του Σεμπάστιαν Φέτελ. Κάπως έτσι, σκόρπισε ντελίριο ενθουσιασμού στους συμπατριώτες του, όντας ο καλύτερος οικοδεσπότης του πάρτι.

Για να φτάσουμε ως εκεί όμως, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν το ίδιο εύκολα με πέρσι για τον Ολλανδό. Η βροχή που έπιασε λίγο μετά την εκκίνηση ανακάτεψε την τράπουλα, με αρκετούς οδηγούς να ρισκάρουν, μπαίνοντας στα πιτς για ενδιάμεσα ελαστικά. Περισσότερο από όλους επωφελήθηκε ο Σέρχιο Πέρες, με τον Μεξικανό να βρίσκεται μόλις στον 3ο γύρο να οδηγεί την κούρσα, παρά το γεγονός πως ξεκινούσε από την 7η θέση! Αν υπάρχει κάτι που έχει αποδείξει περίτρανα όμως ο team-mate του, είναι πως μπορεί να κινείται ταχύτατα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, ανακτώντας την πρωτοπορία στον 13ο γύρο.

Στους θετικούς πρωταγωνιστές του τριημέρου συγκαταλέγεται και ο Φερνάντο Αλόνσο, με τον Ισπανό να επιστρέφει στο βάθρο για πρώτη φορά μετά τον Καναδά, βλέποντας την καρώ σημαία 2ος. Εκμεταλλευόμενος την εμπειρία του και τις συνθήκες, ο 42χρονος πλέον πιλότος τα έδωσε όλα για την πρώτη του φετινή νίκη, πιέζοντας στους τελευταίους γύρους τον Φερστάπεν, χωρίς όμως να τα καταφέρει.

Μία ακόμα υπέρβαση κατάφερε για λογαριασμό της Γουίλιαμς ο Άλεξ Άλμπον, ο οποίος είχε εξαιρετική απόδοση όλο το τριήμερο του Ολλανδικού Γκραν Πρι. Στα δοκιμαστικά του Σαββάτου τρέλανε τους πάντες, σημειώνοντας την 4η ταχύτερη επίδοση. Στους πρώτους γύρους του αγώνα η ομάδα του… πήρε έναν υπνάκο υπό τον ήχο της βροχής, αφήνοντας τον Ταϊλανδό να τρέχει με στεγνά ελαστικά σε βρεγμένη πίστα. Η βροχή των πρώτων γύρων όμως δεν κράτησε πολύ, με αποτέλεσμα να αρχίσει γρήγορα να κερδίζει έδαφος με άψογη διαχείριση ελαστικών, τερματίζοντας εν τέλει 8ος. Αν είχε καταφέρει να βρεθεί ψηλότερα, πιθανότατα θα τον βλέπατε πιο κάτω, στην ενότητα You Are the Man.

Πάντως, οι μικτές συνθήκες και η συνεχής απειλή της βροχής, που εν τέλει χτύπησε την πίστα 2 φορές, μία στον 1ο γύρο και μία στον 62ο, 10 γύρους πριν το τέλος, σκόρπισε το χάος και ανατάραξε τις ισορροπίες, όχι όμως σε βαθμό ικανό να στερήσει την νίκη από τον Φερστάπεν, ο οποίος αποδεικνύει για ακόμα μία φορά πως φέτος είναι… μια κατηγορία μόνος του.

Γκραν Πρι Ολλανδίας: Και στο τέλος κερδίζει ο Φερστάπεν
Η βροχή έκανε την πρώτη της εμφάνιση λίγο μετά την εκκίνηση!

No Power

Αφού φτάσαμε εδώ, ας πιάσουμε και τη Φεράρι και πιο συγκεκριμένα τον Σαρλ Λεκλέρ. Στην Ολλανδία ο Μονεγάσκος είχε ένα τριήμερο που μόνο κολακευτικό δεν το λες. Ας αρχίσουμε από τα δοκιμαστικά του Σαββάτου, όπου στο Q3 έχασε τον έλεγχο, καταλήγοντας στις μπαριέρες. Αφού ξεκίνησε τον αγώνα από την 9η θέση, μπήκε στα πιτς για να βάλει ενδιάμεση γόμα. Όμως είχε λογαριάσει χωρίς τους μηχανικούς της ομάδας του.

Οι αναποδιές για τον Λεκλέρ δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς η επαφή που είχε στην εκκίνηση με τον Όσκαρ Πιάστρι τον υποχρέωσαν σε πολύ αργό ρυθμό, και αφού τον είχαν προσπεράσει οι πάντες, στον 41ο γύρο η ομάδα αποφάσισε να τον τραβήξει στα πιτς για να εγκαταλείψει.

Ενώ ο κυριακάτικος αγώνας ξεκινούσε με καλούς οιωνούς για την ΜακΛάρεν, η παροιμιώδης αργοπορία στο να περάσουν οι δύο οδηγοί στην ενδιάμεση γόμα μετά τη βροχή του πρώτου γύρου, έριξε πίσω τόσο τον Λάντο Νόρις (που ξεκινούσε 2ος), όσο και τον Όσκαρ Πιάστρι. Παρόλα αυτά, η δυναμική του μονοθεσίου είναι για ψηλότερα και αφού κέρδισαν αρκετές μάχες στο midfield, καταφέρνοντας αμφότεροι να αναρριχηθούν και να φτάσουν στους βαθμούς, όμως η 7η και η 9η θέση αντίστοιχα δεν είναι ιδιαίτερα θετικό αποτέλεσμα.

Απογοητευτικό αγώνα είχε και ο Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος αν και ξεκίνησε 3ος, είδε την Μερσέντες να… παθαίνει ΜακΛάρεν και να μην τον καλεί έγκαιρα στα πιτς για ενδιάμεσα ελαστικά. Στη συνέχεια και αφού η πίστα είχε πια στεγνώσει, η στρατηγική του δεν ήταν η σωστή, καθώς η σκληρή γόμα αποδείχθηκε η πλέον λανθασμένη επιλογή. Σαν να μην έφτανε αυτό, οι επαφές που είχε με Γιούκι Τσουνόντα και Λάντο Νόρις ναρκοθέτησαν τον ρυθμό του, αναγκάζοντας τον να δει την καρώ σημαία τελευταίος.

Μέτρια απόδοση είχε με τη σειρά του ο Λόγκαν Σάρτζεντ, ίσως ο πιο αδύναμος πιλότος του γκριντ. Αν και εξέπληξε ευχάριστα το Σάββατο, μπαίνοντας στην τελική δεκάδα, στον αγώνα δεν είχε την ίδια τύχη. Στον 14ο γύρο, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του, φέρνοντας την πρώτη επίσκεψη του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα.

Για το τέλος αφήνουμε τη σύγκρουση Όσκαρ Πιάστρι και Ντάνιελ Ρικιάρντο με τον τοίχο, στην ίδια στροφή, στις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου, που είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό του πιλότου της Άλφα Τάουρι στο χέρι και την αντικατάστασή του από τον ελπιδοφόρο Λίαμ Λόουσον, που ανήκει στην ακαδημία της Ρεντ Μπουλ και έκανε το ντεμπούτο του στη Φόρμουλα 1.

Game Changer

Η έξοδος του Γκουανγιού Ζου στον 62ο γύρο κατέληξε σε σύγκρουση με τις μπαριέρες, την ώρα που η βροχή είχε μόλις κάνει την επανεμφάνισή της. Η διεύθυνση του αγώνα αποφάσισε την προσωρινή διακοπή του αγώνα και την επανεκκίνησή του πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ώσπου να έρθουν οι προστατευτικές μπαριέρες στη θέση τους και να κοπάσει η βροχή. Στην ουσία, η συνθήκη αυτή μας προετοίμασε για ένα αγωνιώδες φινάλε, το οποίο τελικά δεν ήταν και τόσο, μιας και ο Φερστάπεν κέρδισε λιγότερο άνετα από ότι αναμενόταν.

Κρίμα πάντως για τον Κινέζο, ο οποίος είχε φτάσει στην αρχή του αγώνα μέχρι και τη 2η (!) θέση, πίσω μόνο από τον Πέρες, αλλά καθώς η πίστα στέγνωνε, έχασε έδαφος.

You Are the Man

Για μία ακόμα φορά εξαιρετικός ο Φερστάπεν, απίστευτα έμπειροι στη διαχείριση τέτοιων συνθηκών ο Αλόνσο και ο Πέρες, όμως αυτή τη φορά το βραβείο θα πάει στον Πιέρ Γκασλί.

Αν και η απόδοση τόσο του ίδιου όσο και της ομάδας του έχει παρασυρθεί από τη μετριότητα στους τελευταίους αγώνες, στην Ολλανδία ο 27χρονος πήρε το κάτι παραπάνω όχι μόνο από το μονοθέσιό του, αλλά και από τις καιρικές συνθήκες.

Ξεκινώντας από την 12η θέση, ο Γάλλος διάβασε σωστά τον καιρό, μπήκε στα πιτς μαζί με Πέρες και Ζου και παρέμεινε ως το τέλος ψηλά, ενώ επωφελήθηκε από την ποινή 5 δευτερολέπτων που δέχθηκε ο Μεξικανός για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στα πιτς, πανηγυρίζοντας έτσι την 3η θέση και το 4ο βάθρο της καριέρας του, το πρώτο του με τα χρώματα της Αλπίν αλλά και το πρώτο μετά το Αζερμπαϊτζάν το 2021.

Best Fans

Πολλά τα tweets για την Φεράρι και στο Ολλανδικό Γκραν Πρι, τα περισσότερα επικριτικά. Πρέπει όμως να δίνουμε και ελαφρυντικά. Δύο ψιχάλες να πέσουν, όλα μπορεί να πάνε πιο αργά από ότι συνήθως…

Next (Bus) Stop

Η Φόρμουλα 1 είναι και πάλι κοντά μας και συνεχίζει χωρίς ανάσα, με το Γκραν Πρι της Μόντσα να ακολουθεί το ερχόμενο σαββατοκύριακο (1-3 Σεπτεμβρίου). Θα κάνει το απόλυτο σερί νικών ο Φερστάπεν στο Ναό της ταχύτητας, μέσα στη θρυλική έδρα της Φεράρι; Η απάντηση σε μία εβδομάδα.

Γκραν Πρι Ολλανδίας: Και στο τέλος κερδίζει ο Φερστάπεν
Γκραν Πρι Ολλανδίας: Και στο τέλος κερδίζει ο Φερστάπεν