Γκραν Πρι Σιγκαπούρης: Ο Pérez νικητής στο θρίλερ της Marina Bay

Γκραν Πρι Σιγκαπούρης: Ο Pérez νικητής στο θρίλερ της Marina Bay

Επιστροφή στις νίκες για τον Sergio Pérez, με το Μεξικανό πιλότο της Red Bull να βλέπει πρώτος την καρώ σημαία στους δρόμους της Σιγκαπούρης και εν τέλει να κρατά τη νίκη, σε έναν αγώνα που τα είχε όλα και εμείς θα προσπαθήσουμε να τα χωρέσουμε σε αυτό εδώ το κείμενο.

Βγάζει νικητή μετά τα μεσάνυχτα ο Νίκος Αρβανίτης

Limit Up

  • Την δεύτερη φετινή του νίκη και 4η συνολικά στην καριέρα του πανηγύρισε στο Γκραν Πρι Σιγκαπούρης ο Checo. Ξεκινώντας από τη δεύτερη θέση, ο Μεξικανός προσπέρασε τον Charles Leclerc πριν τα μονοθέσια φτάσουν στην πρώτη στροφή και έκτοτε δεν κόιταξε ξανά πίσω, διατηρώντας το προβάδισμα καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, αλλά και μετά το τέλος του (περισσότερα στη συνέχεια). Μετά το Μονακό και το Αζερμπαϊτζάν πέρσι, ο πιλότος της Red Bull αποδεικνύει πως τα σιρκουί πόλης του πάνε!
Γκραν Πρι Σιγκαπούρης: Ο Pérez νικητής στο θρίλερ της Marina Bay
  • Το καλύτερο φετινό αποτέλεσμα πανηγύρισε στους δρόμους της Σιγκαπούρης η McLaren, με αμφότερους τους πιλότους της να βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα. Από τη μία ο Lando Norris, ο οποίος ήταν ανταγωνιστικός όλο το σαββατοκύριακο, με την 6η θέση στα δοκιμαστικά και την 4η στον αγώνα της Κυριακής. Ωστόσο ο Daniel Ricciardo δεν υστέρησε, επιστρέφοντας στις θετικές εμφανίσεις και οι βαθμοί που έδωσε με την 5η θέση, έδωσαν την ευκαιρία στην ομάδα του να προσπεράσει την Alpine στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
  • Από κοντά και η Aston Martin, η οποία είχε διπλή παρουσία στους βαθμούς για πρώτη φορά μετά το Grand Prix της Ίμολα. Παρά το γεγονός πως βρισκόταν σε σιρκουί πόλης και θα μπορούσε να αφήσει συντρίμμια οπουδήποτε, ο Lance Stroll πραγματοποίησε την καλύτερη του φετινή εμφάνιση, βλέποντας την καρώ σημαία 6ος. Άξιος συμπαραστάτης και ο Sebastian Vettel, ο οποίος στην τελευταία του επίσκεψη στη Σιγκαπούρη (εκεί όπου έχει πανηγυρίσει την τελευταία του νίκη το 2019), τερμάτισε στην 8η θέση. Με τους βαθμούς που αποκόμισε στη Marina Bay, η βρετανική ομάδα κατάφερε να υπερκεράσει το εμπόδιο των Haas & Alpha Tauri στη μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
  • Η τριπλή μάχη μεταξύ Sebastian Vettel, Max Verstappen & Lewis Hamilton, με τους τρεις πρωταθλητές (12 τίτλοι μεταξύ τους, εν δυνάμει 13) να τα δίνουν όλα για να βρεθούν ο ένας μπροστά από τον άλλο.

No Power

  • To σερί πέντε νικών του Max Verstappen έλαβε τέλος στο Γκραν Πρι Σιγκαπούρης, με τον Ολλανδό να μην μπορεί να συνδυάσει τα 25α γενέθλιά του με μία ικανοποιητική για τον ίδιο εμφάνιση. Σε μία πίστα όπου τα προσπεράσματα δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, το Σάββατο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την τελευταία του προσπάθεια στα δοκιμαστικά, μιας και από την Red Bull δεν του έβαλαν αρκετό καύσιμο, μένοντας μόλις 8ος. Στην εκκίνηση έχασε θέσεις, τις οποίες προσπάθησε να ανακτήσει, χάνοντας όμως πολύτιμο χρόνο πίσω από πιλότους που σε άλλες συνθήκες θα είχε… καταπιεί, όπως τον Alonso, το Norris ή το Stroll. H 7η θέση που εν τέλει κατέλαβε είναι ίσως το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
  • Θυμάστε μία εποχή που τα βρόχινα (full wet) ελαστικά είχαν λόγο ύπαρξης στη Formula 1; Ξεχάστε αυτά που ξέρατε. Αν πάλι νιώσετε ποτέ στη ζωή σας άχρηστοι, μην απογοητευτείτε, γιατί υπάρχουν ακόμα αυτά τα ελαστικά. Όπως στο Μονακό, έτσι και στη Σιγκαπούρη, αποφασίστηκε να σβήσουν τα κόκκινα φώτα με καθυστέρηση 65 λεπτών, λόγω βροχής. Έτσι λοιπόν, αντί να τα δούμε σε δράση, προτιμήθηκε η αναμονή και όταν τελικά ξεκίνησε ο αγώνας, οι συνθήκες επέτρεπαν τη χρήση ενδιάμεσων ελαστικών (intermediates).
Γκραν Πρι Σιγκαπούρης: Ο Pérez νικητής στο θρίλερ της Marina Bay
  • Αν και απέδειξε για μία ακόμα φορά πως στον ένα γύρο είναι σχεδόν άπιαστος, ο Charles Leclerc απέτυχε να απειλήσει πραγματικά τον Checo και να διεκδικήσει στα ίσια τη νίκη. Αυτή τη φορά, η ομάδα του δεν του επεφύλαξε κάποια δυσάρεστη έκπληξη (με εξαίρεση ίσως ένα αργό pit stop), όμως ο Μονεγάσκος δεν δείχνει πνευματικά έτοιμος να μπει στη διεκδίκηση του κάτι παραπάνω. Ευχή όλων των φίλων του σπορ είναι η φετινή σεζόν να του δώσει ένα καλό μάθημα για το τι εστί πρωταθλητισμός, ώστε στο μέλλον να είναι έτοιμος για το επόμενο επίπεδο.
  • Η αλήθεια είναι πως δεν περιμένεις από έναν πιλότο της ποιότητας και της εμπειρίας του Lewis Hamilton να κάνει λάθη, όμως ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής υπέπεσε σε δύο πολύ σημαντικά στη Σιγκαπούρη, και από το σημείο που διεκδικούσε μία πιθανή παρουσία στο βάθρο, κατέληξε στην 9η θέση.
  • Τη χειρότερη του φετινή εμφάνιση πραγματοποίησε ο φάρος σταθερότητας George Russell, έχοντας ένα κάκιστο τριήμερο στη δουλειά. Το Σάββατο έμεινε εκτός τελικής δεκάδας των δοκιμαστικών και η απόφαση της ομάδας να του αλλάξει κινητήρα και να ξεκινήσει από τα pits, κάθε άλλο παρά ευεργέτησε τον Βρετανό, ο οποίος δεν είχε ανταγωνιστικό ρυθμό σχεδόν σε κανένα σημείο του αγώνα. Παραδόξως έκανε τον ταχύτερο γύρο, δεν πήρε όμως τον έξτρα βαθμό, μιας και τερμάτισε φέτος για πρώτη φορά εκτός της πρώτης πεντάδας (14ος και τελευταίος).
  • Η αξιοπιστία της Alpine πήγε… περίπατο στο Γκραν Πρι Σιγκαπουρης, με αμφότερους πιλότους να εγκαταλείπουν νωρίς. Στον αγώνα όπου ο πολύπειρος Fernando Alonso έκανε το απόλυτο ρεκόρ των 350 συμμετοχών σε Grand Prix, αφήνοντας πίσω του τον Kimi Raikkonen, ο Ισπανός ήταν εξαιρετικός στα δοκιμαστικά (5ος) και στο ξεκίνημα του αγώνα είχε καταφέρει να κρατήσει πίσω του τον Max Verstappen, παίζοντας εκπληκτική άμυνα. Η μονάδα ισχύος όμως είχε αντίθετη άποψη και έβαλε τέλος στον αγώνα του νωρίς, στερώντας του την ευκαιρία για κάτι καλό. Παρόμοιο πρόβλημα αντιμετώπισε λίγους γύρους αργότερα και ο Esteban Ocon και πλέον οι Γάλλοι κυνηγούν ξανά τη McLaren για τη μάχη της 4ης θέσης.
  • Μπορεί στο περιθώριο του αγώνα να ανακοινώθηκε πως ο Nicholas Latifi αποχωρεί από τη Williams στο τέλος της σεζόν, όμως ο συμπαθής Καναδός πιλότος γιος του πλούσιου πατέρα του θα μας λείψει για την μαγική του ικανότητα να δημιουργεί χάος από το πουθενά. Μετά από μόλις 6 γύρους στον αγώνα, συγκρούστηκε με τον Guanyu Zhou της Alfa Romeo, προκαλώντας έτσι την πρώτη επίσκεψη του safety car στην πίστα. Σε ευχαριστούμε από τώρα για τις αναμνησεις που μας έχεις χαρίσει.

Game Changer

Όταν το safety car αποσύρθηκε από την πίστα στον 40ό γύρο μετά την εγκατάλειψη του Yuki Tsunoda, ο Max Verstappen βούτηξε στα φρένα για το σταυρό στη στροφή 5, προσπαθώντας να προσπεράσει τον Lando Norris. Τελικά δεν πήγε και πολύ καλά αυτό, μιας και ο πρωτοπόρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος έχασε τη στροφή με ένα τεραστίων διαστάσεων μπλοκάρισμα, βλέποντας τις ελπίδες του για οτιδήποτε καλό στον αγώνα να εξανεμίζονται. Έχοντας πέσει πια στην τελευταία θέση, μπήκε στα pits για φρέσκα ελαστικά, τα οποία τον έφεραν ως την 7η.

Race Control

Η θέση της στήλης είναι πως οι αγώνες πρέπει πάντα να κρίνονται στην πίστα, αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Παρόλα αυτά, η διεύθυνση του εκάστοτε αγώνα πρέπει να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και να επεμβαίνει έγκαιρα ώστε να μην υπάρχει ίχνος αμφιβολίας.

Κάπως έτσι, μετά το φιάσκο της Monza, οι ιθύνοντες αποφάσισαν να συνεχίσουν ακριβώς από εκεί που σταμάτησαν. Ενώ είχαν εικόνα, ήχο και δεδομένα τηλεμετρίας από το αν ο Sergio Pérez άφησε εσκεμμένα περισσότερη ή λιγότερη απόσταση από το Safety Car από αυτή που ορίζει ο κανονισμός, προτίμησαν να εξετάσουν τα συμβάντα μετά το τέλος του αγώνα, με μία αχλή μυστηρίου να πλανάται για το αν θα κρατήσει τελικά τη νίκη ή αν θα επωφεληθεί ετεροχρονισμένα ο Charles Leclerc.

Γκραν Πρι Σιγκαπούρης: Ο Pérez νικητής στο θρίλερ της Marina Bay

Παρόλα αυτά, αντί της ερμηνείας των κανονισμών προτιμήθηκε για άλλη μία φορά η διπλωματία, καθώς οι αγωνοδίκες κατέληξαν στο ότι ο Checo παρανόμησε χωρίς να… παρανομήσει. Η ποινή 5 δευτερολέπτων και η επίπληξη προς το Μεξικανό έδωσαν το αίσθημα πως αποδόθηκε “δικαιοσύνη” αλλά δεν του στερούν τη νίκη, μιας και η διαφορά από τον Μονεγάσκο ήταν 7,5 δευτερόλεπτα στο πέσιμο της καρώ σημαίας.

Η ερμηνεία των κανονισμών… à la carte κάθε άλλο παρά καλό κάνουν στο άθλημα. Μπορεί η Red Bull να είναι δίκαια πρώτη και στα δύο πρωταθλήματα, όμως όλη αυτή η αίσθηση ανισονομίας σε “αμφισβητούμενες φάσεις” που πάντα καταλήγουν υπέρ των “ταύρων”, δείχνει σκοπιμότητα και σίγουρα παύει να είναι σύμπτωση. Και ύστερα μας φταίνε οι καθυστερήσεις του VAR…

You Are the Man

Η αλήθεια είναι πως η στήλη τον έχει κατά καιρούς λοιδορήσει για την τουλάχιστον μέτρια απόδοσή του και δικαίως χάνει τη θέση του στη McLaren, όμως ο Daniel Ricciardo επέστρεψε στις καλές εμφανίσεις για πρώτη φορά μετά τον εντός έδρας αγώνα της Αυστραλίας. Μπορεί το Σάββατο να έμεινε μόλις 17ος, αλλά την Κυριακή ήταν έτοιμος να εκμεταλλευτεί την κάθε συγκυρία και αθόρυβα πραγματοποίησε τον καλύτερο του φετινό αγώνα, τερματίζοντας 5ος στο Γκραν Πρι Σιγκαπούρης.

Γκραν Πρι Σιγκαπούρης: Ο Pérez νικητής στο θρίλερ της Marina Bay

Best Fans

Με την αδικαιολόγητη καθυστέρηση των αγωνοδικών να κρίνουν τα συμβάντα του Sergio Pérez, μέχρι και… o Patrick Ogunsoto απόρησε. Λογικό δεν είναι;

Next (Bus) Stop

Το πρωτάθλημα της Formula 1 συνεχίζεται χωρίς ανάσα και το Grand Prix Ιαπωνίας επιστρέφει στο καλεντάρι μετά από 2 χρόνια απουσίας το επόμενο τριήμερο (7-9 Οκτωβρίου) στη θρυλική πίστα της Suzuka. Θα καταφέρει ο Max Verstappen να βάλει το πρωτάθλημα… για ύπνο μέσα στην έδρα της Honda ή μήπως η στέψη θα πάρει παράταση; Η απάντηση την ερχόμενη Κυριακή.

Γκραν Πρι Σιγκαπούρης: Ο Pérez νικητής στο θρίλερ της Marina Bay
Γκραν Πρι Σιγκαπούρης: Ο Pérez νικητής στο θρίλερ της Marina Bay